بیتدیفندر برنامه‌ امنیتی رایگان برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرد

۲۳فروردین۱۳،

 

شرکت Bitdefender تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس نسخه رایگانی از سرویس Antivirus خود را برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سرویس که با نام Bitdefender Antivirus Free که برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه شده است، فناوری تازه مبتنی بر فضای پردازش ابری محسوب می‌شود و از کاهش انرژی باتری به سبب حضور بدافزارها جلوگیری می‌کند.
 
"کاتالین کوزوئی"(Catalin Cosoi) مدیر تحقیقات امنیتی مرکز Bitdefender توضیح داد: «ما طی سال قبل شاهد گسترش غیرقابل کنترل بدافزارها برای سیستم‌عامل اندروید بودیم و بر همین اساس یک راهکار تازه برای مقابله با این بدافزارها ارایه کرده‌ایم. ما این راهکار را یک برنامه جامع و گسترده برای مقابله با بدافزارهای اندرویدی می‌دانیم که استفاده از آن بسیار آسان است و جلوی بدافزارهایی که با هدف تخلیه باتری دستگاه‌های اندرویدی منتش می‌شوند را می‌گیرد».
 
میزان گسترش بدافزارهای اندرویدی طی شش ماه قبل رشد ۲۷ درصدی داشته است و این طور که مرکز تحقیقات Bitdefender نشان می‌دهد که طراحان بدافزارها این روزها تمرکز اصلی خود را معطوف به سرعت اطلاعات شخصی کاربران کرده‌اند.
 
ساده‌ترین نوع بدافزارهای موبایلی به‌گونه‌ای است که بدون اطلاع کاربر از تلفن‌همراه او استفاده می‌شود و در پایان صورت‌حساب سنگین به وی ارسال می‌گردد. از انواع دیگر بدافزارهای موبایلی که این روزها رواج بسیاری دارند می‌توان به سرقت رمز‌های عبور، برنامه‌های جاسوسی، ورود غیرقانونی به پست الکترونیکی و مانیتورینگ از راه دور دستگاه‌های موبایلی اشاره کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.