بیداری اسلامی جان تازه ای به واژه مقاومت بخشید

بیداری اسلامی جان تازه ای به واژه مقاومت بخشید

عضو هیئت علمی کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی:

بیداری اسلامی جان تازه ای به واژه مقاومت بخشید

عضو هیئت علمی کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی گفت: بیداری اسلامی جان تازه ای به واژه مقاومت بخشید و معنای آن را از حصار مربوط به دوران دفاع مقدس بیرون آورد و فرا ملی کرد.

تاریخ : دوشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۴:۰۲

به گزارش هنرنیوز، جواد محقق عضو هیئت علمی کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سومین کنگره شعر مقاومت اظهار داشت: در سال های نخست از راه اندازی این کنگره هنوز نوای خوش بیداری اسلامی در جهان طنین انداز نشده بود و با توجه به وقوع پیوستن این اتفاق خجسته در سال های اخیر با توجه به شرایط سیاسی حاکم در جهان کنگره رویکردی متفاوت را اتخاذ نمود .
وی جمع آوری، ارتقاء و انتشار آثار مربوط به بیداری اسلامی را جزء مهم ترین اهداف کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی عنوان کرد.
عضو هیئت علمی کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی با بیان اینکه امروزه معنایی فرا ملی برای واژه شعر مقاومت ترسیم شده است؛ گفت: در این سال ها معنای مقاومت از حصار مربوط به دوران دفاع مقدس بیرون آمد و در لوای بیداری اسلامی جان تازه ای گرفت.
مححقق با اشاره به انتشار آثار در کتابهایی با موضوعات شعر، مقاله، مصاحبه افزود: بعد از داوری های انجام شده آثار منتخب در مجموعه کتاب هایی با موضوع منتشر می شوند و در اختیار شرکت کنندگان در کنگره قرار می گیرد همانطور که در سال های قبل کتاب های شعری با عناوین« کلمات در خط مقدم» و «بیداری کلمات » منتشر شد امسال نیز با بررسی های پژوهشی و فنی، آثار و شعرای منتخب را معرفی خواهیم کرد.
وی با اشاره به حضور ۴۰ شاعر از کشوهای دیگر در سال گذشته گفت: امسال نیز فراخوان شعر را اعلام کرده ایم و از شاعران داخلی و خارجی نیز دعوت به عمل آورده ایم تا در این کنگره که ۱۳ آبان ماه در کرمانشاه برگزار می شود شرکت کنند.

کد خبر: ۴۵۴۴۷

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.