بیداری اسلامی یعنی راه امام خمینی (ره) ادامه دارد

‘ ج. ابراهیم ‘ روز یکشنبه و همزمان با بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در پکن گفت: رهبری و انقلابی که مزین به نام امام خمینی (ره) است به خاطر مردمی بودن و حمایت از مظلومان همیشه ماندگار می ماند.

وی با اشاره به اینکه جهان هرگز نمی تواند امام راحل (س) را فراموش کند، افزود: هر چند امام از نظر جسمانی در میان ما نیست اما افکار و اندیشه های او همچنان همراه ماست و حتی سخنان گوهر بار ایشان به گوش می رسد.

وی موج اسلام خواهی را که اکنون در کشورهای عربی و آفریقایی به راه افتاده نتیجه تاثیرهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ملت ها در جهان شاهد نظام اسلامی هستند که با تمام دشمنی ها و توطئه ها به صورت مستقل مسیر رشد و تعالی خود را ادامه می دهد.

وی امام را مردی از تبار اولیاء خواند و گفت: ایشان شخصیتی بود که معادلات جهانی را تغییر داد و این روند همچنان طی مسیر می کند.

رییس شاخه جوانان انجمن مسلمانان چین ابراز امیدواری کرد که جوانان در جوامع مختلف فرصت درک بیشتر شخصیت امام خمینی را داشته باشند.

ابراهیم که بتازگی از سفر به ایران بازگشته است، گفت : برخی از آثار امام راحل را در ایران مورد توجه قرار داده و متوجه شده که تا چه اندازه افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی بر دنیا و ملت ها تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به تناقض رفتارهای آمریکا در برابر انقلاب های مردمی در منطقه اظهارداشت: دولتمردان آمریکایی از موج بیداری اسلامی همچنان گیج و مبهوت هستند.

رییس شاخه جوانان انجمن مسلمانان چین در ادامه گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: در چنین شرایطی مسلمانان باید بیشتر از هر زمانی با توسل به خداوند، وحدت خود را حفظ کرده و برای مقابله با توطئه های غرب با یکدیگر متحد شوند.

انجمن مسلمانان چین بیش از ۲۳ میلیون چینی را نمایندگی می کند.

این نهاد در ۱۱ مه سال ۱۹۵۳ میلادی (۱۳۳۲هجری شمسی) تاسیس شده است.

آساق ** ۲۷۵ ** ۲۱۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.