بیرانوند: انجام نقد با حب و بغض به معنای دشمنی است

۱۴م دیماه ،

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد که نقد نسبت به دولت و سایر دستگاه‌های نظام نباید سبب سوءاستفاده نامحرمان شود.

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حتی برای حب و بغض نیز باید ضابطه داشت، گفت: باید در تمامی شرایط به خصوص بیان نقدها، نزاکت را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه نقد دولت باید کارشناسی براساس ضابطه، سنجش و میزان عملکرد دولت باشد، گفت: نقد دولت باید براساس عملکردش انجام شود. قرار نیست در بیان نقد به خصوصیات ذاتی اشخاص توجه شود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه توضیح داد: در جامعه یکسری قراردادهای اجتماعی وجود دارد که طبق آن اشخاص نماینده مجلس می‌شوند و یا اینکه اختیاراتی به رییس جمهور داده می‌شود. از این رو باید تمامی نقدها براساس عملکرد صورت گیرد نه اینکه به خصوصیات داخلی اشخاص توجه شود.

بیرانوند در واکنش به بعضی نقدها به دولت توام با دادن القابی به رییس جمهور گفت: در ماه‌های پایانی دولت، عده‌ای از این فضا با فحش دادن به دولت، به دنبال کار رسانه‌ای می باشند. این در حالی است که هر فردی که به کار اجرا و قانونگذاری مسلط باشد، می‌داند که نقد باید براساس عملکرد باشد. مگر ما مامور بررسی خصوصیات ذاتی اشخاص هستیم که نسبت به آن اظهارنظر می‌کنیم.

وی افزود: به طور مثال می‌توان در بیان نقد عملکرد دولت، اینگونه واکنش نشان داد که در حوزه کاری مشخص عملکرد مطابق با چشم‌انداز، برنامه پنجم و یا قوانین بودجه نبوده است، این موارد را می‌توان به عنوان نقد کارشناسی مورد بررسی قرار داد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم در ادامه تاکید کرد: اشخاصی که صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، باید بدانند که تاثیر حرف‌هایشان چیست. انگار بعضی یادشان رفته است ما در یک مجموعه و در یک کشور با هم کار می‌کنیم. حتی اگر قرار باشد نسبت به دستگاه‌های نظام نقدی مطرح شود، نباید این نقدها سبب سوءاستفاده نامحرمان گردد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد نقد به دور از چارچوب‌های کارشناسی مطرح شود، دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند، چراکه در این صورت دو طرف با استفاده از قدرت رسانه‌ای به فحش دادن به یکدیگر می‌پردازند که این رویکرد بسیار بدی است. نتیجه این موضوع نیز تنها برسر سفره‌های مردم احساس می‌شود.

بیرانوند ادامه داد: اگر نقد براساس کار کارشناسی نباشد و تنها از روی حب و بغض انجام گیرد، دیگر نمی‌توان نام آن را نقد گذاشت و این کار دشمنی است. نقد یعنی براساس ضابطه و معیار و عملکرد موضوعاتی مطرح شود. به طور مثال اگر قرار است سربازی به خط مقدم جنگ برود، باید غذا و سلاح به او بدهیم و امنیت خانواده‌اش را در شهر تامین کنیم و آنگاه از او بخواهیم که برای ما بجنگد.

وی در پایان گفت: متاسفانه اکنون فضای کشور در بیان مسائل و نقدها به گونه‌ای شده است که بعضی مواقع تنها اضطراب مردم را بیشتر می‌کند که این رویکرد به نفع مردم نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.