بیستمین کنفرانس مجمع جهانی فقه اسلامی در الجزایر پایان یافت

بیستمین کنفرانس مجمع جهانی فقه اسلامی در الجزایر با ۱۱ مصوبه و دو بیانیه در شهر وهران الجزایر و با محکومیت شدید فیلم اهانت به مقام مقدس پیامبر عالیقدر اسلام به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه قم، در این جلسه همچنین مجمع فقهی دو بیانیه در زمینه محکومیت شدید فیلم اهانت به مقام مقدس پیامبر عالیقدر اسلام (ص) و قدس و مسجدالاقصی صادر کرد.

در بیانیه مربوط به اهانت به مقام پیامبر اسلام (ص) آمده است: این فیلم که با همه شرایع آسمانی، مواثیق جهانی و ارزش‌های انسانی در تنافی است، نفرت همه امت اسلامی را در خصوص اهانت به ویژه‌ترین مقدس خود برانگیخته است.

در این بیانیه از کشورهایی که در آنها این اعمال زشت انجام می‌گیرد خواسته شده است که از صدور و نشر چنین اعمالی جلوگیری کنند و به صرف محکومیت این اعمال که نتیجه‌ای در برندارد، اکتفا نکنند بلکه به محاکمه مرتکبان آن دست بزنند.

همچنین درخواست شده است که سازمان ملل متحد، مصوباتی الزام‌آور را در جهت جرم بودن اعمال برانگیزاننده نگاه بدبینانه نسبت به اسلام و شخصیت‌ها و مقدسات آن انجام دهد.

این بیانیه از مسلمانان خواسته است که یاری از پیامبر (ص) خود را در قالب مواجهه‌ای مسالمت‌آمیز و منضبط با قواعد شرع و با هدف از بین بردن چنین رفتارهای زشتی انجام دهند.

در این کنفرانس، آیت‌الله تسخیری ـ مشاور مقام معظم رهبری، آیت‌الله واعظ‌زاده و حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.