بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، اسفندماه در تهران

۱۶م دیماه ،

iran_turkey_flag_400.jpg

در راستای ارزیابی روابط اقتصادی ایران و ترکیه و پیگیری توافقات انجام شده بین دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سفیر ایران در آنکارا با جودت ییلماز، وزیر توسعه ترکیه و رییس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی و کارگروه ویژه اقتصادی ایران و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جودت ییلماز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای سفر به ایران برای شرکت در بیست و چهارمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در اسفندماه آینده در تهران برگزار خواهد شد، از توسعه همکاری‌های اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور و رسیدن آن به بیش از ۲۲ میلیارد دلار در طی ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۲ ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست مثمر ثمر با سعیدلو، معاون بین‌الملل رییس‌جمهوری ایران و بازدید مشترک از درهای مرزی و گمرکات بازرگان و گوربولاغ در آبان‌ماه قبل، اجرایی شدن تصمیمات را از سوی مسوولان دو کشور مورد تاکید قرار داد.

حسین‌پور نیز در این دیدار ضمن مرور مهم‌ترین موارد مطرح در روابط دو کشور از جمله برگزاری نشست‌های اقتصادی دو کشور در ماه‌های آتی بر برگزاری اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی در اسفند ماه ۹۱ در تهران تاکید کرد.

او با اشاره به آمار ۱۱ ماهه مبادلات تجاری دو کشور، گذر آن از مرز ۲۳ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۲ را قطعی دانست.

وی با تشریح ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در دو کشور، شرایط فعلی را بهره‌برداری ۲۰ درصدی از آن عنوان و ضرورت یافتن مکانیزم‌های تازه در جهت توسعه روابط را مورد تاکید قرار داد.

جودت ییلماز در پایان با تاکید بر گذرا بودن تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی بر ماندگاری روابط دو کشور در طول تاریخ اشاره و خواستار تلاش‌های بیش‌تر مقامات دو کشور برای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری به عنوان موتور توسعه همه جانبه روابط شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.