بیست محفل انس با قرآن همزمان با مسابقات بین المللی قرآن برگزار می‌شود

رییس ستاد برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:

تقی رضایار گفت: ۲۰ محفل انس با قرآن کریم در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از ستاد خبری مسابقات بین المللی قران کریم«تقی رضایار» با بیان این مطلب افزود: این دوره از مسابقات که از ۲۸ خردادماه تا دوم تیرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام است که در دو رشته حفظ و قرائت و در بخش پژوهش‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش پژوهش‌های قرآنی و سومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که از دیگر برنامه‌های جنبی مسابقات بین المللی قرآن کریم بوده، از ویژگی خاصی برخوردار است، به این معنا که یا در دیگر کشورها چنین برنامه‌هایی وجود ندارد و یا اینکه عمدتا تک رشته ای هستند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: این مسابقات در طول چند روز برگزاری همچنین شاهد برگزاری نمایشگاه در کنار سالن اصلی مسابقات خواهد بود.

وی گفت: بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی کشورمان از جمله بیت امام خمینی (ره) در حسینیه جماران، مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و زیارت مرقد امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این دوره از مسابقات پیش بینی شده است.

رضایار یادآورشد: در مجموع برای افزایش هر چه بیشتر سطح کیفی مسابقات ۹ نفر از داوران برجسته جهان اسلام و پنج نفر از داوران کشورمان انتخاب شده اند که مسئولیت قضاوت و داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

رئیس ستاد برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: داوران این دوره از مسابقات از کشورهایی چون مصر، مالزی، الجزایر، اندونزی، سوریه، عراق، ترکیه و لبنان هستند.

وی توضیح داد: در مجموع نمایندگان بیش از ۶۵ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این دوره از مسابقات حضور پیدا می‌کنند که از جمله این کشورهای غیر اسلامی فرانسه، انگلستان، روسیه، چین، کانادا، دانمارک، نروژ، صربستان و از کشورهای اسلامی عربستان، مالزی، امارات، ترکیه، کویت، اندونزی و مالزی، خواهند بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.