بیست و سومین شماره هفته‌نامه نگاه پنجشنبه منتشر شد

 در این پرونده آرا و نظراتی مختلف و بعضاً متضاد درباره جلال و آثار و دیدگاه‌هایش به رشته تحریر در آمده است. از جمله صاحب‌قلمانی که در این پرونده به صراحت مخالفت یا موافقت خود را با آل‌احمد مطرح کرده‌اند می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد: خسرو ناقد، سید علی میرفتاح، سیدعبدالجواد موسوی، شاهرخ تندرو صالح، اسدالله امرایی، سیدعلیرضا میرعلینقی، عبدالرحیم جعفری و…. . تصویر اسکن شده دستنویس شعری از سپانلو با حاشیه‌نگاری جلال و نیز بخشی از آن شعر همراه با نوشته‌ای از سپانلو درباره ماجرای حاشیه‌نگاری جلال بر آن، زینت‌بخش این پرونده است.
در هفت روز هفت یادداشت هم خواندنی‌ها بسیارند که یادداشتی به قلم دکتر صادق آیینه‌وند با عنوان امپراتوران اندیشه در جهان اسلام، نوشته‌ای از عباس عبدی به بهانه تغییر پلاک منازل و اماکن در تهران و تبعات آن، یادداشتی به قلم علی نیلی به یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی و …. از آن جمله است.
در بخش داستان نگاه پنجشنبه «نارنگی‌ها» را از یاسونارا کاواباتا نخستین نوبلیست ژاپنی به ترجمه نیکی نیک‌نام اصل و چند داستانک می‌خوانیم از دیوید البحاری با ترجمه خواندنی علی عبدالهی.
گفت‌وگو با هوشنگ مرادی کرمانی به مناسبت زادروزش و درباره قصه‌های مجید و دیگر آثارش از دیگر مطالب خواندنی بیست و سومین شماره نگاه پنجشنبه است.
مروری بر تاریخ زندان قصر به بهانه گشایش باغ- موزه قصر شامل گزارشی درباره این زندان، یادداشتی از سیدمحمد جعفری که خود روزگاری زندانی این زندان بوده است و نیز نوشته‌ای به قلم دکتر محیط طباطبایی با یادی از شیرعلی مردان بختیاری از دیگر بخش‌های خواندنی این نشریه است.
در بخش هنر محسن وزیرمقدم از کتاب در دست انتشارش که قرار است به زودی با عنوان «چهارده گفتار» منتشر شود، سخن گفته است و به مناسبت زادروز پرویز یاحقی، سیدعلیرضا میرعلینقی گزارشی مفصل از چند و چون کار این نوازنده شهیر ویولن رائه داده است.
اخبار مهم روز موسیقی در صفحه در حال و هوای موسیقی و نیز معرفی آلبوم «کارناوال حیوانات و مرگ» با اجرای ارکستر فیلارمونیک نیویورک که از سوی موسسه ماهور منتشر شده از دیگر مطالب خواندنی بخش هنر نگاه پنجشنبه‌اند.
دوست‌داران فلسفه به زبان ساده می‌توانند ادامه این کلاس درس ساده و آموزنده را به قلم سهیلا میرشکاک در این شماره نگاه هم پی بگیرند.
نوستالژی دوربین لوبیتل با نوشته‌هایی از محمود عبدالحسینی، احمد طالبی‌نژاد و سعید پویش بخشی خواندنی است که مخاطب را به خاطرات سال‌های دور و آلبوم‌های قدیمی و عکس‌های رنگ و رو رفته می‌برد.
نگاه پنجشنبه را اگر مشترک نیستید، هر هفته از عصر چهارشنبه‌ها می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی، کتابفروشی‌ها و شهرکتاب‌های معتبر تهیه کنید یا برای اشتراک آن با شرکت سام ۸۸۵۵۷۰۱۶ الی ۲۰ تماس بگیرید.
۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.