بیست و سومین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران ۲۶ مهر برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا: بیست و سومین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران روز چهارشنبه، ۲۶ مهر‌‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ولیعصر(عج) منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، فرهنگ‌سرای قرآن در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در شهر تهران و با هدف تجلیل از فعالان قرآنی شهر تهران و نیز ایجاد تشکل قرآنیان، مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران را تشکیل و ساماندهی کرده است.

بنابر این گزارش، این مجمع با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی بیگی، قاری ممتاز منطقه ۱۵شهر تهران آغاز می‌شود، سپس سیدعلیرضا مژگانی، مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۵ و رئیس فرهنگ‌سرای خاوران سخنرانی خواهد کرد.

در ادامه احمد حکیمی، قاری ممتاز کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت می‌کند، سپس فرشچی، مداح اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت پیوند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مداحی می‌کند.

در ادامه مراسم سعید طوسی، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت خواهد کرد، سپس از «حبیب‌اله حکیمی، غلام‌علی صادقی، مرتضی قدیمی، اکرم علی‌اکبر و مرضیه بلخاری» پنج استاد قرآنی منطقه ۱۵ شهر تهران تجلیل و تکریم به عمل می‌آید.

در ادامه قرعه‌کشی برندگان مسابقه غیرحضوری سوره مبارکه «طه» نیز در انتهای مراسم انجام خواهد شد.

در ادامه این مجمع سوالات مسابقه غیرحضوری یکی از سوره‌های قرآن نیز بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد تا پاسخ‌های آن برای فرهنگ‌سرای قرآن ارسال شود و برندگان در بیست و چهارمین مجمع معرفی شوند.

این محافل با سابقه اجرا از آذرماه سال ۱۳۸۸، با حضور استادان، قاریان ممتاز و بین‌المللی، گروه‌های تواشیح، سخنرانی اندیشمندان قرآنی، اجرای مسابقات حضوری و اهداء جوائز نفیس برگزار می‌شود.

این محافل توسط فرهنگ‌سرای قرآن با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد و این مجمع اولین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران است که به صورت منطقه‌ای و در منطقه ۱۵ شهر تهران برگزار خواهد شد.

اجرای این مراسم بر عهده هادی صلح‌جو است و عموم علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم می‌توانند روز، چهارشنبه، ۲۶ مهر‌‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء به مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در منطقه ۱۵ مراجعه کنند.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.