بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از فردا در اصفهان

کودک و نوجوان > جشنواره
بیست‌و ششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان دوشنبه ۱۷ مهر در اصفهان آغاز می‌شود.

 آیین جشنواره در ورزشگاه گل نرگس اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، این مراسم با حضور بیش از ۲ هزار میهمان از جمله ۶۰۰ هنرمند و خبرنگار و همچنین مخاطبان کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

دکوری عظیم و فانتزی برای این مراسم طراحی شده تا فضایی شاد برای کودکان  و نوجوانان فراهم کند .در این مراسم همچنین قرار است از دو فرزند شهدای هسته ای تجلیل شود و جوایز بخش های مواد تبلیغی و فیلمنامه نویسی نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
از دیگر برنامه‌های تهیه شده برای این جشنواره، اجرای برنامه گروه‌های هنری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در برنامه‌ای با عنوان “زنگ جشنواره” در ۱۸۰ مدرسه اصفهان است.

گروه‌های هنری منتخب در قالب برنامه “زنگ جشنواره” با حضور در مدرسه ها به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح می‌پردازند و در قالب این برنامه بسته‌های فرهنگی و هدایای جشنواره نیز در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

این برنامه از ۸ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به صورت همزمان در ۴ شهر استان اصفهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، ۴ شهر استان اصفهان (کاشان، خمینی شهر، شاهین شهر و شهرضا) فیلم های بیست و ششمین دوره جشنواره را همزمان نمایش می دهند.

علاوه بر این شهرها، در شهر اصفهان نیز ۱۰ سالن سینما به نمایش فیلم های جشنواره فیلم کودک اختصاص یافته و به این ترتیب جشنواره فیلم کودک با نمایش آثار در ۱۴ سینما به صورت همزمان کار خود را در استان اصفهان آغاز می کند.

 سینماها و سالن های نمایش فیلم فرشچیان ۱ و ۲، قدس ۱و ۲، ساحل، سپاهان، تالار هنر، تالار خورشید و کتابخانه مرکزی اصفهان فیلم های بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک را نمایش می دهند.

به گزار ش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با توجه به جذابیت های دوبله هم‌زمان آثار برای بچه‌ها، امسال تعداد سالن های نمایش فیلمی که آثار خارجی در آن ها به صورت همزمان دوبله می شوند، افزایش یافته است.

گروهی از دوبلوران برجسته سینما و تلویزیون کشور، برای دوبله همزمان آثار خارجی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به شهر اصفهان سفر می کنند.
پرویز ربیعی، افشین زینوزی و رضا آفتابی مدیران این سه گروه هستند و شوکت حجت، مریم رادپور، شهرزاد ثابتی، رضا خانی، بهروز علی محمدی و مهرخ افضلی اعضای گروه ها به شمار می روند..

امسال حضور ۷۶ میهمان خارجی در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان قطعی شده است.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، این میهمانان، شامل داوران بزرگسال و کودک  و نوجوان بخش بین الملل جشنواره، برخی از عوامل فیلم ها، داوران سیفژ و یونیسف و تعدادی از کارشناسان و هنرمندان شناخته شده سینمای کودک و نوجوان می شود .

بنا به گزارش ستاد خبری جشنواره،در جشنواره امسال آثاری از ۳۴ کشور جهان به نمایش در می آید و با توجه به میهمانان حاضر در جشنواره، تعداد کشورهای که در این رویداد حضور دارند بیش از ۴۰ خواهد شد.
از آسیا ۱۱ کشور، از اروپا ۱۸ کشور، از آفریقا کشور صاحب صنعت سینمای مصر، از آمریکا ۳ کشور و از قاره استرالیا یک کشور در جشنواره امسال فیلم دارند.
کشور جمهوری چک با ۱۵ فیلم ، کرواسی با ۱۴ فیلم، جمهوری کره با ۱۲ فیلم، فرانسه با ۸ فیلم، انگلیس با ۷ فیلم، روسیه با ۶ فیلم و اندونزی با ۴ فیلم بیشترین آثار را در جشنواره فیلم کودک و نوجوان دارند.

براساس گزارش  روابط عمومی ستاد اجرایی جشنواره، بیش از ۱۰۰ خبرنگار اصفهانی برنامه‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را پوشش می‌دهند.

در بیست و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برای اولین بار از یک عروسک تجلیل می‌شود..
بنا به گفته روابط عمومی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در راستای توجه به نشاط و شادابی برای کودکان  و نوجوانان که یکی از پیام های اصلی جشنواره به شمار می رود از عروسک کلاه قرمزی در جشنواره بیست و ششم تجلیل خواهد شد.

در بخش مسابقه آثار سینمایی جشنواره، ۱۳ فیلم رقابت می کنند که عبارتند از:

در این بخش از جشنواره، ۷ پروانه زرین در مسابقه آثار سینمایی به رشته های فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر کودک و نوجوانان، دست آورد فنی و هنری و ویژه هیات داوران به بهترین ها اهدا می شود و همچنین هیات داوران کودک و نوجوان نیز یک پروانه زرین به بهترین فیلم از نگاه خود اهدا خواهند کرد.

جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به صورت هم‌زمان در تهران نیز برگزار خواهد شد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ۵ سالن نمایش فیلم تهران برنامه دارد.
سالن نمایش فیلم برج میلاد تهران و سینماهای فرهنگ ، ناهید، ماندانا و کانون فیلم های جشنواره بین المللی فیلم کودک را نمایش می دهند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.