بیست و یکمین کنگره سراسری قرآن در یاسوج آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه این مسابقات، گفت: قرآن کریم زینت انسان ها بوده و چنانچه قرآن فراموش و از زندگی انسان ها کنار گذاشته شود دچار ضرر و زیان خواهند شد.

‘پرویز طاهری’ با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی است، اظهار داشت: ترویج علم و دانش همواره در دین مبین اسلام سفارش شده و آن را وسیله ای برای سعادت واقعی بشر می داند.

وی ابراز داشت: دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان ابزار ویژه ای دارند که در سایه قرآن حقیقت خود را درخواهند یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و با برقراری ارتباط با قرآن می توانند پله های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.

حجت الاسلام ‘مصطفی شجاعیان’ افزود: برای دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات برنامه های محفل انس با قرآن و بازدید از مناطق گردشگری یاسوج تدارک دیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: آموزش و پرورش در ایران اسلامی با قرآن عجین شده و دانش آموزان می بایست همواره از این کتاب آسمانی برای هدایت و سعادت خود بهره گیرند.

‘مرتضی رهنما’ با بیان اینکه انس با قرآن عمر را طولانی کرده و مایه خیر و برکت در زندگی انسان خواهد شد، افزود: دانش آموزان در کنار علم آموزی دستورات قرآن کریم را در تمام ابعاد زندگی خود مدنظر داشته باشند زیرا کامل ترین برنامه ها در این کتاب ارائه شده است.

۱۵۹ دانش آموز پسر مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه از استان های منطقه پنج کشور شامل اصفهان، یزد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در این مسابقات حضور دارند.

این دانش آموزان به مدت سه روز در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم، معارف و حفظ ویژه قرآن کریم با یکدیگر رقابت می کنند.

۲۴ نفر برتر این مسابقات در رشته های مختلف به عنوان منتخبان کشوری مشخص می شوند.

۶۷۱/۷۵۳۴/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۴۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.