بیشترین آمار مسمومیت بزرگسالان الکل و تریاک، کودکان نفت و دارو

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بیشترین آمار مسمومیت بزرگسالان الکل و تریاک، کودکان نفت و دارو

بیشترین آمار مسمومیت بزرگسالان الکل و تریاک، کودکان نفت و دارو

 عضو هیئت مدیره انجمن بیماری‌های کودکان گفت: برای کاهش ابتلا به آنفلوانزا در کودکان زیر ۴ سال و افراد ۵۰ سال باید واکسن آنفلوانزا تزریق شود ولی به سبب تحریم دارویی امکان تزریق آن به همه کودکان فراهم نمی باشد.

به گزارش تفسیری راسخون به نقل از فارس، اکبر کوشانفر در حاشیه هشتمین همایش سالیانه انجمن عفونی کودکان اطفال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود تخت‌های معاینه کودکان در همه اورژانس‌ها ضروری است خاطرنشان نمود: حوادث ترافیکی اورژانس‌های شکمی، جراحی ضربه مغزی، سقوط و همچنین مسمومیت‌ها از شایع‌ترین اورژانس‌های کودکان می باشند.

وی مسمویت با انواع و اقسام دارو‌ها، نفت، بنزین و قرص‌ها را بیشترین سبب مسمویت در کودکان عنوان نمود و افزود: مسمومیت با الکل و تریاک بیشترین مسمومیت بزرگسالان می باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن بیماری‌های کودکان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، عفونت گوش، سینه پهلو و عفونت‌های ادراری را شایع‌ترین بیماری‌های عفونی اطفال دانست و تصریح نمود: کودکان زیر ۶ سال سالانه یک‌بار باید برای بررسی عفونت‌های ادراری تست شوند. چرا که عفونت‌های ادراری در مواردی بدون علائم بوده و در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان مناسب مشکلات کلیوی را در پی خواهد داشت.

عفونت‌های تنفسی فوقانی شایع‌ترین عفونت‌ها در کودکان است که کوشانفر به آن اشاره نمود و گفت: کودکانی که سالانه ۳ تا ۴ بار دچار عفونت‌های تنفسی می‌شوند عادی تلقی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن بیماری‌های کودکان حساسیت و آلرژی را از دیگر موارد افزیش دهنده وقت بهبودی خواند و گفت: برای کاهش ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان زیر ۴ سال و افراد ۵۰ سال باید واکسن آنفلوانزا تزریق شود.

وی گفت: امسال به سبب تحریم‌ها با کمبود واکسن آنفلوآنزا مواجه هستیم و در سال‌های گذشته امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه کودکان فراهم بود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.