بیشترین خواص غذاهای تند چیست؟



تاریخ انتشار: ۱۸ December 2015 | 10:00 am

غذاهای تند و این همه خاصیت؟!!!

غذاهای تند و پر ادویه طرفداران بسیاری دارند و اگر بدانید که این غذاهای تند چه فواید مفیدی برای بدن تان دارند هرگز آنها را از وعده غذایی تان حذف نمی کنید.

اگر می خواهید سالم بمانید غذاهای تند بخورید!!

منظورمان از تندخوری سریع غذا خوردن نیست. منظورمان خوردن غذاهای تند است که آتش به زبان می زنند اما اگر تحملش را داشته باشید تأثیر زیادی روی سلامت بدن دارند.

اکثر مردم غذاهای تند را دوست دارند اما معمولاً فقط به خاطر طعم مورد علاقه شان به خوردن آن ها روی می آورند. البته اکثر افراد نیز به دلیل ترس از معده درد و بروز مشکلات گوارشی از مصرف غذاهای تند خودداری می کنند. غافل از اینکه مصرف ادویه های تند خدمت زیادی به سلامتی شان می کند. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهد که برخی مواد غذایی مانند فلفل ها برای بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش وزن مفید بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مؤثر در کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی هستند. با ما باشید تا ۴ فایده ی غذاهای تند را به طور خلاصه عنوان کنیم.

 

پیشگیری از سرطان با غذاهای تند

برخی ادویه ها ضد سرطان هستند. زردچوبه حاوی کورکومین است که یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدسرطانی است. ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه و روغن زیتون باعث فعال شدن هر چه بیشتر کورکومین می شود. به عقیده برخی محققان کاپسایسین موجود در فلفل که تندی آن را نیز باعث می شود قدرت زیادی در نابودی سلول های سرطانی (سرطان خون) دارد و باعث کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی پروستات می شود.

 

غذاهای تند باعث کاهش وزن می شود

اگر به دنبال لاغری هستید بدانید که تند کردن غذاها به کاهش سریع وزن کمک زیادی می کند. برای این منظور فلفل، زردچوبه، دارچین و چوب میخک را دریابید. این ادویه ها قادر هستند تا اثرات منفی چربی های جذب شده از طریق مواد غذایی را کاهش دهند. ترکیب اصلی فلفل یا همان کاپسایسین یک ترکیب ترموژنیک است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

 

با خوردن غذاهای تند قلب تان سالم می ماند

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که در کشورهایی که غذاهای تندی مصرف می کنند خطر بروز سکته های قلبی و مغزی کمتر است. دلیل آن وجود فلفل و ادویه های تندی است که اثرات منفی کلسترول را کاهش می دهند و باعث بهبود عملکرد قلب می شوند. کاپسایسین با التهابی که عامل مشکلات قلبی است مقابله می کند.

 

افزایش ویتامین بدن با خوردن غذاهای تند و پر ادویه

افزودن فلفل به غذاها به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده کمک می کند. فلفل های سبز و قرمز حاوی میزان متعددی مواد معدنی و همچنین ویتامین C هستند. ویتامین C باعث کاهش دوره ی سرماخوردگی می شود و از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. توصیه می کنیم از مصرف فلفل دلمه ای نیز غافل نشوید.

 

 

گردآوری :گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznews.com/lifestyle
منبع : tebyan.net

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.