بیشترین داوطلبان کنکور ریاضی و هنر از اصفهان، تجربی از فارس و انسانی از خوزستان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ‘سید جلال طباطبایی’ روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی از ثبت نام یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری امسال خبر داد و گفت: گروه علوم تجربی با ۴۴۹ هزار و ۹۵۵ نفر بیشترین تعداد داوطلب آزمون امسال در میان گروه های آزمایشی پنج گانه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در آزمون امسال، ۳۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۶۰ هزار و ۵۵ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۱۷ هزار و ۸۵۸ نفر در گروه هنر و ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر در گروه زبان های خارجی ثبت نام کرده اند که با احتساب دو یا سه رشته ای ها، ۴۶ هزار و ۷۸۰ نفر در رقابت های گروه هنر و ۱۱۰ هزار و ۳۶۸ نفر در رقابت های گروه زبان های خارجی شرکت خواهند کرد.

** مسن ترین داوطلب کنکور امسال ۷۷ سال و جوان ترین داوطلب ۱۴ سال دارند

طباطبایی به حضور مسن ترین داوطلب آزمون سراسری امسال با ۷۷ سال سن اشاره کرد و گفت این داوطلب مرد که سال گذشته مدرک دیپلم خود را گرفته است از آستانه اشرفیه در آزمون گروه علوم انسانی شرکت خواهد کرد.

وی افزود: پنج داوطلب دختر نیز با سن ۱۲ سال متقاضی رقابت در کنکور امسال بودند که به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می کنند اما جوان ترین داوطلب که ۱۴ ساله است از کرمانشاه در رقابت های گروه علوم تجربی حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۱ در ۳۴۶ حوزه امتحانی سراسر کشور و ۲۸ حوزه امتحانی در ۲۶ کشور برگزار می شود که تعداد داوطلبان کنکور در حوزه های خارج کشور به ۷۷۵ نفر می رسد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بیشترین حوزه های امتحانی کنکور امسال با تعداد ۴۲ حوزه به استان فارس اختصاص یافته است و استان تهران نیز با ۳۹ حوزه امتحانی در رده بعدی قرار می گیرد که ۲۷ حوزه آن در شهرستان تهران و ۱۲ حوزه در حومه استقرار یافته اند.

به گفته وی بیشترین آمار داوطلبان آزمون سراسری امسال با ۱۸۷ هزار نفر مربوط به استان تهران است و استان های خراسان رضوی، فارس و اصفهان هرکدام با آمار ۸۰ تا ۸۴ هزار نفر در رتبه های بعدی به لحاظ بیشترین تعداد داوطلبان کنکور قرار دارند.

معاون سازمان سنجش با یادآوری اینکه توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون امسال از دیروز، چهارم تیرماه آغاز شده است، گفت: از روز گذشته تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار داوطلب با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت ورود به جلسه آزمون خود پرینت گرفته اند.

وی درمورد رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور امسال نیز توضیح داد: داوطلبان درصورت مشاهده هرگونه مغایرت می توانند مطابق دستورالعمل مندرج در اطلاعیه راهنمای سازمان سنجش برای اصلاح مورد یا موارد اشتباه اقدام کنند اما باید توجه داشته باشند که همه موارد به جز حوزه امتحانی و گروه آزمایشی داوطلب قابل ویرایش و اصلاح است.

طباطبایی خطاب به داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نسبت به اعلام علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اقدام نکرده اند و اکنون متقاضی رشته های این دانشگاه ها هستند گفت: فرصتی فراهم شده تا این دسته از داوطلبان نیز بتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش و پرداخت مبلغ ۴۶ هزار ریال، علاقه مندی خود به این دانشگاه ها را اعلام کنند.

وی زمان ثبت نام رشته های دارای شرایط خاص و دانشگاه فرهنگیان در کنکور امسال را از ۷ تا ۱۸ تیرماه ذکر کرد و گفت: داوطلبان می توانند با پرداخت ۲۳ هزار ریال برای انتخاب این رشته ها در سایت سنجش اقدام کنند و باتوجه به ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ نفری پذیرش دانشگاه فرهنگیان از فرصتی که برای داوطلبان فراهم آمده است استفاده کنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح پنج شنبه ۸ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح جمعه ۹ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه، ۱۰ تیرماه برگزار خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۶۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.