بیشتر جرائم نیروهای مسلح غیر عمدی است

حجت الاسلام ‘محمد مصدق’ روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی اندرزگاه مستقل نظامیان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جرائم نیروهای مسلح همان عناوین مجرمانه ای است که در جامعه نیز وجود دارد که بیشتر این جرائم غیرعمدی است.

وی با بیان اینکه غیبت و فرار از خدمت از دیگر عناوین مجرمانه نیروهای مسلح است اظهار کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته میزان جرایم در نیروهای مسلح بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته موجب کاهش جرائم در تمامی نیروها از جمله نیروی انتظامی، ارتش ، سپاه و وزارت دفاع شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین پرونده متشکله در سازمان قضایی نیروهای مسلح و محکومان پرونده ها سربازان وظیفه هستند و پایوران سهم کمی از این پرونده ها را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: جرائمی نظیر ارتشاء و اختلاس در نیروهای مسلح بسیار کم و انگشت شمار بوده که این امر نشان دهنده سلامت فعالان در بدنه نیروهای مسلح است.

وی افزود: با تشکیل مجامعی در استان ها علل و عوامل ارتکاب جرم شناسایی و بررسی و راهکارهای راهبردی نیز برای پیشگیری از وقوع چنین جرائمی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اندرزگاه مستقل نظامیان همدان با حضور جمعی از مسوولان قضایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی نیروهای مسلح استان همدان افتتاح شد.

۷۵۲۵/۵۷۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۲۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.