بیش از دو سوم موارد سل در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال بروز کرده است

۱۹اردیبهشت،

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که بیش از دو سوم موارد سل در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال بروز کرده است و در سنین کودکی و نوجوانی نیز موارد ابتلا به سل قابل توجه بوده است.

زین العابدین هروی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سل از جمله بیماری هایی است که در تمام سنین، نژادها، مناطق و در هر دو جنس دیده می گردد و شیوع بالایی دارد.

وی با بیان اینکه عمده موارد سل بر طبق بسیاری از مطالعات در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال بروز کرده است و در سنین کودکی و نوجوانی نیز موارد ابتلا به سل قابل توجه بوده است.

هروی گفت: بر طبق نتایج این تحقیق موارد سل در جنس مذکر بیش از جنس مؤنث بوده است و اشخاص سالمند نیز با خطر بیشتری در خصوص عوارض سل مواجه می باشند.

وی تصریح کرد: همچنین موارد شکست درمان نیز در بعضی از بیماران ملاحظه شد و البته این موارد در مقایسه با بسیاری دیگر از مطالعات و بررسی ها کمتر بود.

هروی خاطرنشان کرد: با بررسی عوامل مرتبط با شکست درمان و ارائه روش های لازم و همچنین توجه بیشتر به لزوم پیشگیری از موارد سل فعال و مقاوم به دارو می توان با بیماری سل مبارزه و عوارض و خطرات این بیماری را به ویژه برای گروه های پرخطر کاهش داد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.