بیش از سه میلیون قطعه سکه مازاد در بانک مرکزی موجود است

بهمنی اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی از وجود بیش از سه میلیون قطعه سکه مازاد در این بانک خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، “محمود بهمنی” با بیان آن که، یکی از وظایف بانک مرکزی دخالت و تنظیم بازار سکه و ارز است، اظهار داشت: بانک مرکزی آمادگی عرضه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سکه پیش فروش را داشت که حدود سه میلیون قطعه که تبدیل به اوراق و یا به بانک فروخته شد که این تعداد هم اکنون در بانک مرکزی موجود است.

وی در خصوص نوسانات روزانه نرخ سکه در هفته های گذشته، اظهار داشت: نوسانات نرخ سکه در حالی است که نرخ جهانی طلا در بازارها تغییر چندانی نداشته و به همین دلیل می توان نوسانات را ناشی از مسایل سیاسی دانست.

وی ادامه داد: افرادی که سرمایه خود را وارد این بازارها می کنند، زمانی که با قیمت واقعی می شوند، دچار زیان زیادی خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان آن که، نباید مسایل سیاسی به بازار ارز و طلا مرتبط شود، گفت: هر چند پایه تعیین قیمت سکه انس جهانی و برخی از عوامل دیگر است، اما تقاضای کاذب منجر به رشد قیمت ها می شود.

وی تصریح کرد: سکه هایی که بانک مرکزی در راستای پیش فروش سکه ضرب کرده و به فروش نرفته را می تواند برای حفظ تعادل به بازار تزریق کند.

بهمنی با طرح این پرسش که چرا باید با هر چالشی سکه را به بازار عرضه کنیم و افراد به سرمایه گذاری های با ریسک بالا روی آورند، گفت: سرمایه گذاری میان و بلند مدت روی ارز و طلا ریسک پذیر است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.