بیش از نیمی از مردم خواهان اجرای طرح عفاف و حجاب هستند

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم’ در همایش فرهنگ سازان عفاف و حجاب که امروز -شنبه – در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، از نتیجه برخی نظرسنجی ها خبر داد و گفت: ۵۶ درصد از افراد نظرسنجی شده در پاسخ به این سوال که احساس مردم در اجرای طرح امنیت اخلاقی چیست، گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کردند و ۲۳ درصد نیز گزینه تا حدودی را برگزیدند.

وی افزود: همچنین ۴۹ درصد از سوال شوندگان درباره ضرورت اجرای طرح نیروی انتظامی، گزینه خیلی زیاد و ۲۳ درصد گزینه تا حدودی را انتخاب کردند و این نظرسنجی نشانگر آن است که دو سوم مردم خواهان اجرای طرح نیروی انتظامی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: میزان تهاجم فرهنگی دشمن از نظر مردم ۶۳ درصد زیاد و ۲۳ درصد تاحدودی بوده است.

احمدی مقدم در ادامه گفت: اگر بخواهیم واقعیات را در این زمینه ببینیم، باید وضعیت مردم در مکان های عمومی مانند میادین، صف های اتوبوس و مترو را در زمان های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه درباره روند بهبودی حجاب قضاوت کنیم.

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد که روند حجاب رو به بهبود است ولی این روند آرام صورت می گیرد و از طرف دیگر مطالبات اجتماعی رو به افزایش است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: عفاف و حجاب یک مساله فرهنگی است که به باورهای درونی بازمی گردد ولی برخی نیز اینگونه فکر می کنند از آنجا که حجاب یک مساله فرهنگی است بنابر این ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد در حالی که این مساله همانند عبور از چراغ قرمز است که علاوه بر کار فرهنگی، جریمه نیز کارکرد خود را دارد.

چهارمین همایش فرهنگ سازان عفاف و حجاب با رویکرد نقش عفاف و حجاب در بیداری اسلامی با حضور برخی مقامات کشوری و لشکری و ۶۰۰ تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها به همت بنیاد عفاف و حجاب در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۷۷۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.