بیش از هفت هزار حادثه در سراسر کشور به وقوع پیوست

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ محمود مظفر’ روز سه شنبه در نشست خبری بررسی حوادث و سوانح سه ماه نخست سال جاری که در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، افزود:‌ در مدت زمان یاد شده هفت هزار و ۷۵۶ مورد از انواع حوادث شامل حوادث جاده ای، جوی و اقلیمی، آتش سوزی، دریایی و ساحلی، ریزش آوار، رانش زمین، سیل و آب گرفتگی، زمین لرزه و حوادث شهری، صنعتی و کارگاهی در سراسر کشور به وقوع پیوست.

وی توضیح داد، در حوادث و سوانح یاد شده ۱۱۷ هزار و ۴۳۲ نفر از هموطنان آسیب دیدند که با اعزام گروه های امداد و نجات جاده ای، هوایی، کوهستان، سیلاب و دریایی ۱۱۶ هزار و ۵۰۸ نفر از آنها از خدمات امدادگران و نجاتگران هلال احمر بهره مند شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در اجرای چندین عملیات امداد و نجات هشت هزار و ۱۹۱ حادثه دیده و متاثر از وقوع انواع حوادث و سوانح یاد شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر نجات یافتند که از این تعداد چهار هزار و ۵۱۵ نفر به مراکز درمانی منتقل و سه هزار و ۶۷۶ نفر از آنها در محل وقوع حوادث یاد شده درمان سرپایی شدند.

مظفر افزود: همچنین نیروهای امدادی این سازمان به ۳۶ هزار و ۵۱۶ نفر از افراد متاثر از انواع حوادث یاد شده خدمات اسکان اضطراری و موقت دادند و ۱۴ هزار و ۴۷۴ بسته غذایی و اقلام زیستی میان آن ها توزیع شد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده گروه های امداد و نجات هوایی این سازمان ۸۳۳ سورتی پرواز معادل ۶۰۰ ساعت پرواز برای انتقال ۴۶ مصدوم و جابجایی و انتقال ۲۲ تن بار و محموله امدادی برای توزیع در بین در راه ماندگان و حادثه دیدگان انواع حوادث انجام دادند.

وی گفت: در انجام عملیات یاد شده ده هزار و ۵۱۷ گروه عملیاتی امداد و نجات با بهره گیری از ۴۵ هزار و ۶۸۸ نیروی عملیاتی و استفاده از هشت هزار و ۴۸۲ آمبولانس به ارائه خدمات امداد و نجات پرداختند.

مظفر اضافه کرد: همچنین در اجرای عملیات یاد شده ۱۴۴ مورد عملیات اطفا حریق و یک هزار و ۶۰ مورد عملیات رهاسازی از میان قطعات فلزی خودروهای تصادفی صورت گرفت و میانگین زمان حضور نیروهای عملیاتی در حوادث جاده ای از زمان اطلاع تا حضور در صحنه حادثه هشت ساعت و ۳۰ دقیقه گزارش شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری طرح ملی کاهش غریق در استان های شمالی و ساحلی دریای خزر گفت: این سازمان در اجرای طرح امداد و نجات دریایی و تابستانه خود در ۷۸۰ کیلومتر از نوار ساحلی و طرح سالم سازی دریا در سه استان مازندران، گیلان و گلستان با بهره گیری از ۴۳ فروند قایق نجات و جت اسکی به ارائه خدمات امداد و نجات دریایی خواهد پرداخت.

مظفر افزود: بیشترین تعداد غرق شدگی در خرداد ماه سال جاری و در سواحل عباس آباد مازندران با ۴۵ نفر غریق گزارش شده که تعداد ۲۶ نفر از آنان در داخل طرح سالم سازی و ۱۹ نفر از آنها در خارج از طرح غرق شده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ قایق نجات این سازمان در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال کشور مستقر شده است.

رییس سازمان امداد و نجات به فعالیت های این گروه های امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره کرد و گفت: ۴۵ پایگاه با استفاده از ۵۰ دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر خواهند شد.

مظفرافزود: نیروهای اعزام سریع هلال احمر ( ایثار)‌ در قالب گروه‌های امداد و نجات دریایی به صورت آماده باش کامل آماده ارائه خدمات امدادی در زمان بروز حوادث و سوانح دریایی در استان‌های شمالی کشور هستند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره کرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا کنند.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۳۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.