بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان گیلان امحا شد

به گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ˈمحمد ابراهیم نورزویانˈ جانشین فرمانده انتظامی استان در مراسم امحاء مواد مخدر گفت: مصرف و تاثیر مواد مخدر بر جامعه، میزان خطر و تهدید مواد افیونی برای زندگی بشر، کمتر از تروریسم و سلاح های شیمیایی و میکروبی در جهان نیست.

وی ادامه داد: مواد مخدر در مواردی به عنوان تهدیدی عمل کننده و فعال اما آرام و پنهان، حیات بشر را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیر فعال، عمل می کند.

سرهنگ نورزویان با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور محسوب می شود، افزود: بیماری اعتیاد را باید از دیدگاه عوامل جسمی و روانی، اجتماعی و خانوادگی، سیاسی و اقتصادی و عوارض آن مورد بررسی قرار داد.

وی از بین بردن و از کار انداختن نیروی جوان و کارآمد جامعه و پاشیدن کانون خانواده را از عوارض دیگر مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و روان گردان، غفلت جوانان و گرایش آنها به این پدیده شوم و … بر پیچیدگی های مبارزه با این پدیده ویرانگر افزوده است.

سرهنگ نوروزیان از نقاط قوت مبارزه با پدیده شوم در کشور را بستن مرزها و کاهش ورود مواد مخدر، برپایی مراکز بازپروری و درمان معتادان توسط بهزیستی، فرهنگ سازی و آموزش های مناسب در سنین پایین ذکر و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهای برتر در مبارزه و پیشگیری از اشاعه پدیده شوم مواد مخدر است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه از جمله راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، پیشگیری اجتماعی است، گفت: پیشگیری اجتماعی مجموعه اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش و از بین بردن عواملی است که در تکوین جرم موثر بوده و تاکید آن بر محیط اجتماعی و انگیزه های مجرمان و نیز بر فرآیندهای اجتماعی بلندمدت و کوتاه مدت می باشد.

وی افزود: در پیشگیری اجتماعی تلاش می شود که با انجام برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و نظایر آنها و درمان نارسایی های اجتماعی و بالا بردن ارزش های اجتماعی و اخلاقی شرایط یک منطقه و نیز وضعیت مجرمان، اعتلا یافته و این روند به کاهش میزان جرم منجر شود.

سرهنگ نوروزیان پیشگیری اجتماعی را شامل پیشگیری اجتماعی جامعه مدار و رشد مدار دانست و ادامه داد: در پیشگیری اجتماعی جامعه مدار سعی می شود اگر در محیط، عوامل جرم زا وجود داشته باشد، آنها را خنثی کرده و در پیشگیری اجتماعی رشد مدار اگر طفلی به هر دلیلی از خود مظاهر بزه کاری نشان داد، با مداخله زودرس و کنترل در محیط پیرامونش جلوی مزمن شدن بزهکاری گرفته شود.

وی پیشگیری از مصرف مواد مخدر را یکی از مهمترین اهداف نیروی انتظامی دانست و اضافه کرد: پلیس با بکارگیری تمهیدات و شیوه های علمی – کاربردی به پیشرفت های خوبی در جهت کاهش تقاضا و شمار معتادان و رفع معضل مواد مخدر نائل آمده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان ضعف معنویت را زمینه ورود افراد سست عنصر به مواد مخدر خواند و اعتقاد و اهمیت به معنویت را از مهمترین راهکارها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر عنوان کرد.ک/۱

۶۹۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.