بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰۰ زخمی در پی انفجار بیروت

وزیر بهداشت لبنان آماری از تعداد تلفات و مجروحان انفجار امروز بیروت ارائه داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در پی انفجار امروز بیروت، بیش از ۳۰ تن کشته شده و بیش از ۳۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

در همین حال، جورج کتانه، دبیرکل صلیب سرخ لبنان با بیان اینکه صدها تن که در پی انفجار بندر بیروت زخمی شده‌اند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند، اعلام کرد که افراد بسیاری در خانه‌هایی که از این انفجار آسیب آسیب دیده‌اند، محاصره شده‌اند.

کتانه در گفتگو با رسانه‌های لبناین خاطرنشان کرد که آمار مشخصی از تعداد مجروحان وجود ندارد، چراکه افراد بسیاری در منازل و در داخل منطقه محل وقوع انفجار، محاصره شده‌اند و تلاش‌هایی برای نجات افراد دیگری با قایق صورت می‌گیرد.

شبکه لبنانی ال.بی.سی. آی از کادر بیمارستان اوتیل دیو نقل کرد که کادر درمانی این بیمارستان در حال درمان بیش از ۵۰۰ زخمی است و افراد بیشتری را نمی‌تواند پذیرش کند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که ده‌ها مجروح نیاز به عمل جراحی دارند.

در همین حال، خبرنگار روسیا الیوم از منابع پزشکی لبنانی نقل کرد که بیش از ۷۰۰ زخمی تا به الان در پی انفجار بیروت شناسایی شده‌اند.

منابع پزشکی اعلام کردند که بیمارستان‌های بیروت در پارکینگ خودروها کمک‌های پزشکی ارائه می‌دهند، چراکه بیمارستان‌ها آکنده از مجروحان شده‌اند.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که بالگردهای ارتش در خاموش کردن آتش که هنوز روشن است، مشارکت دارند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.