بیش از ۴۰ درصد جرایم سایبری در حوزه بانکی است

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: پلیس پلیس فتای نیروی انتظامی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی جرایم سایبری در ۹ ماه قبل، گفت: ۴۹٫۵ درصد این جرایم در حوزه های بانکی کشور است.

به کاربران اینترنتی پیشنهاد می گردد در استفاده از بانکداری الکترونیک حتما به URL و آدرس بانک توجه کنند زیرا مجرمان با ایجاد آدرس های اشتباهی در کمین نشسته اند.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی جرایم سایبری در ۹ ماه قبل، گفت: ۴۹٫۵ درصد این جرایم در حوزه های بانکی کشور است.

به گزارش ایرنا، سردار ˈسید کمال هادیانفرˈ  در حاشیه همایش روسای سایبری کشور در جمع خبرنگاران، افزود: در این همایش موضوعات و مباحث تخصصی، آموزشی، دستاوردهای تازه کشورهای توسعه یافته و پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با جرایم سایبری، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به عمر یک هزار و ۴۱ روزه پلیس فضای مجازی اظهار داشت: طی این مدت ۱۸ هزار فقره جرم گزارش شد که بیش از ۷۴ درصد آن کشف شد.

هادیانفر با اشاره به رشد ۶۴ درصدی جرایم سایبری در ۹ ماه قبل، گفت: ۴۹٫۵ درصد این جرایم در حوزه های بانکی کشور، شامل برداشت های غیر مجاز از درگاه های تلفن همراه، ATM و … بود که پلیس فتا موفق شد ۸۴ درصد جرایم این حوزه را کشف و در نهایت مبالغ را به بازماندگان بازگرداند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در حال حاضر ایجاد صفحات فیشینگ و درگاه های بانکی کشور بسیار شده که البته بلافاصله با تشخیص پلیس فتا این درگاه ها شناسایی می شوند؛ آخرین پرونده از این قبیل موارد مربوط به استان مرکزی بود که ۲۵ شاکی داشت که با تلاش پلیس این استان پنج نفر در این زمینه دستگیر شدند.

هادیانفر بیشترین جرم در فضای سایبری را برداشت های غیر مجاز و سخت ترین آن را فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ عنوان کرد.

هادیانفر به کاربران اینترنتی پیشنهاد کرد در استفاده از بانکداری الکترونیک حتما به URL و آدرس بانک توجه کنند زیرا مجرمان با ایجاد آدرس های اشتباهی در کمین نشسته اند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.