بیش از ۹۵۶ هزار قربانیِ کرونا در جهان/ آمار مبتلایان آمریکا به ۷ میلیون نفر نزدیک شد

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۲۵ نفر رسیده و مرگ ۹۵۶ هزار و ۴۴۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها،  ۲۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با نزدیک به هفت میلیون مبتلا و بیش از ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۴۱ مبتلا، ۲۰۳ هزار و ۱۷۱ قربانی

۲. هند پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۴ مبتلا، ۸۵ هزار و ۶۲۵ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۳۴ مبتلا، ۱۳۵ هزار و ۸۵۷ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۹۱ هزار و ۱۸۶ مبتلا، ۱۹ هزار و ۱۹۵ قربانی

۵. پرو ۷۵۶ هزار و ۴۱۲ مبتلا، ۳۱ هزار و ۲۸۳ قربانی

۶. کلمبیا ۷۵۰ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۲۳ هزار و ۸۵۰ قربانی

۷. مکزیک ۶۸۸ هزار و ۹۵۴ مبتلا، ۷۲ هزار و ۸۰۳ قربانی

۸. اسپانیا ۶۵۹ هزار و ۳۳۴ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۹۵ قربانی

۹. آفریقای جنوبی ۶۵۷ هزار و ۶۲۷ مبتلا، ۱۵ هزار و ۸۵۷ قربانی

۱۰.آرژانتین ۶۱۳ هزار و ۶۵۸ مبتلا، ۱۲ هزار و ۶۵۶ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۴۲ هزار و ۸۲۷ مبتلا، فرانسه با ۴۲۸ هزار و ۶۹۶ مبتلا، ایران با ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ مبتلا، انگلیس با ۳۸۵ هزار و ۹۳۶ مبتلا، بنگلادش با ۳۴۵ هزار و ۸۰۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۸ هزار و ۷۲۰ مبتلا، عراق با ۳۱۱ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۵ هزار و ۳۱ مبتلا، ترکیه با ۲۹۹ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۹۴ هزار و ۹۳۲ مبتلا، فیلیپین با ۲۷۹ هزار و ۵۲۶ مبتلا، آلمان با ۲۷۱ هزار و ۲۴۴ مبتلا، اندونزی با ۲۳۶ هزار و ۵۱۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۷۹ هزار و ۷۱ مبتلا، اوکراین با ۱۶۹ هزار و ۴۷۲ مبتلا، کانادا با ۱۴۱ هزار و ۹۱۱ مبتلا، بولیوی با ۱۳۰ هزار و ۵۱ مبتلا، اکوادور با ۱۲۴ هزار و ۱۲۹۶۹۳ مبتلا، قطر با ۱۲۲ هزار و ۹۱۷ مبتلا، رومانی ۱۱۰ هزار و ۲۱۷ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۱۹۹ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۶ هزار و ۷۳۲ مبتلا، پاناما با ۱۰۴ هزار و ۸۷۹ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۷۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.