بیش از ۱۰۰ میلیون جابه‌جایی از آغاز طرح نوروزی تاکنون

۸فروردین ۱۳،

n00198961-t.jpg

آمار سفرهای نوروزی سال ۹۲ از مرز ۱۰۰ میلیون جابه‌جایی گذشت.

شهریار افندی‌زاده -معاون وزیر راه و شهرسازی- در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه ایسنا اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند‌ماه تا روز قبل ۱۰۴ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۳۷۷ نفر جابه‌جایی در کشور انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۴۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر جابه‌جایی طی طرح نوروزی از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام شده است، گفت: سهم حمل‌ونقل عمومی از این جابه‌جایی‌ها ۳۹ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۹۸ نفر جابه‌جایی بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند‌ماه ۹۱ تا پایان روز دهم فروردین‌ماه جاری ضریب اشغال صندلی در حمل‌ونقل جاده‌ای ۸۷ درصد بوده است.

افندی‌زاده هم‌چنین یادآور شد: ۴۴ درصد از جابه‌جایی در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای توسط اتوبوس، ۳۶ درصد توسط مینی‌بوس و ۲۰ درصد توسط سواری‌های کرایه انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که به ترتیب بیشترین تردد‌ها طی طرح نوروزی جابه‌جایی مسافرین در روزهای ۸، ۹ و ۷ فروردین‌ماه بوده است، گفت: تاکنون حجم تردد‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به صورت تجمعی از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز قبل ۱۰ فروردین‌ماه بیشترین تردد در مسیر استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بوده است.

افندی‌زاده در بیان میزان آمار سوانح جاده‌ای از ابتدای طرح نوروزی امسال تا روز قبل گفت: آمار سوانح در جاده‌های کشور حدود هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد اما باید با دقت بیشتر رانندگان این آمار را کاهش داد و یا مانع از افزایش آن شد.

وی ادامه داد: روز قبل تعداد سوانح افزایش یافت باید با کمک مردم و همکاری آنها با نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و راهداران آمار را کنترل کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از مسافرین درخواست کرد: پیش از سفر اطلاعات مربوط به راه‌ها را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و یا ورود به پایگاه اینترنتی www.iran141. ir جویا شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.