بیش از ۱۲ میلیارد ریال به امور عشایر اسفراین اختصاص یافت

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ایرنا، ˈمحمد محمدزادهˈ روز دوشنبه در نشست ساماندهی عشایر این شهرستان اظهار کرد: این رقم برای خرید سیاه چادر برای عشایر، مرمت و بهسازی ایلراه ها و آبرسانی به محلات استقرار آنان در مناطق ییلاقی و قشلاقی هزینه می گردد.

وی گفت: تاکنون در بخش نسبت به ساماندهی ۳۱ دستگاه چادر عشایر اقدام شده، ۴۵ دستگاه در دست اجرا است و ۷۸ دستگاه دیگر نیز مورد نیاز عشایر این شهرستان است.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: برای تحقق این شعار و ایجاد حماسه اقتصادی، عشایر می توانند نقش مهمی ایفا کنند و باید با رفع مشکلات آنها و انتقال فرهنگ عشایری به نسلهای آینده، گامهای بلندی برداریم.

محمدزاده گفت: عشایر به طور مستقیم در تولید نقش دارند و هرچه در این بخش سرمایه گذاری و هزینه کنیم ۹۵ درصد سود حاصله به بیت المال و نظام برمی گردد.

رییس اداره امور عشایر اسفراین نیز گفت: عشایر این شهرستان از ایل زعفرانلو و از طوایف قهرمانلو، توپکانلو، میلانلو، باچوانلو، ملیانلو، درانلو و خودکانلو می باشند که با هزار و ۴۷۰ خانوار جمعیتی افزون بر هشت هزار و ۱۳۶ نفر دارند.

وی افزود: عشایر این شهرستان فصل قشلاق را در منطقه میاندشت اسفراین و روستاهای حومه شهرستان ˈجوینˈ در استان خراسان رضوی و ˈمراوه تپهˈ در استان گلستان سپری کرده و برای ییلاق به کوههای ˈشاه جهان و تخته میرزاˈ کوچ می کنند. ک/۲

۷۱۸۳/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.