بیش از ۱۶۸ هزار ماموریت توسط اورژانس در ایام تعطیلات نوروز انجام شد

از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون (از ۲۵ اسفند سال ۹۲لغایت ۱۴ فرودین ۹۳ ) بیش از ۱۶۸۱۲۷ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)،در سراسر کشور ۸۱۰  پایگاه شهری، ۱۲۷۶ پایگاه جاده ای و در کل ۲۰۸۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیش از ۱۴۶۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی مشغول خدمت رسانی بوده اند.

همچنین ۲۱۳ ایستگاه سلامت درصورت نیاز خدمات سرپایی با توجه به داروها و تجهیزات به هموطنان ارایه شد. آمبولانس های اورژانس ۱۱۵، از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ در حاشیه جاده ها به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر امداد رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافران مستقر بوده اند.

از ابتدا تا پایان اجرای طرح نوروزی ۲۸۸۰۴ ماموریت ترافیکی و ۲۱ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ صورت گرفت.

نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده،بیش از  ۷۲۸۳۸ نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

شایان ذکر است بیش از ۸۱۷۲۰ مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند.

همچنین در ۲۸حادثه بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ در صحنه حاضر و  ۷۸مصدوم را پس از ارایه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.

بر اساس این گزارش از مردم درخواست می شود در صورت نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارایه کند. برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند.در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنند مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط. از ازدحام در محل حادثه ورانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند ومسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند. تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان ۱۱۵ را تا رسیدن تیم های امدادی به دقت اجرا کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.