بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان در معرض کمبود ید قرار دارند

اردیبهشت ۱۴۰۳

برآوردها نشان می دهند که بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان در معرض کمبود ید قرار داشته و خطر ابتلا به بیماری گواتر آنها را تهدید می کند.

محمدکاظم شفیعی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان به ویژه کودکان و زنان، هنوز دچار مشکلات تغذیه ای می باشند که غالبا این مشکلات سبب بروز عوارض بسیاری می شوند.

وی با بیان اینکه کمبود ید، آهن، روی، ویتامین ها و عدم تغذیه با شیر مادر از جمله مشکلات مهم تغذیه ای در جهان است، اظهار داشت: کمبود ید یکی از مهمترین عوامل عقب ماندگی ذهنی و آسیب مغزی است و بسیاری دیگر از اختلالات جسمی نیز با کمبود این ریزمغزی در ارتباط است.

شفیعی تاکید کرد: برآوردها نشان می دهند که بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان در معرض کمبود ید قرار داشته و خطر ابتلا به بیماری گواتر آنها را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده ای از اشخاص در معرض کمبود ید دچار بیماری گواتر می باشند، خاطرنشان کرد: کمبود ید و بیماری گواتر سالانه سبب ابتلا و مرگ و میر تعداد بسیاری از مردم جهان شده و در واقع سالهای بسیاری از عمر انسان، در نتیجه این اختلالات از دست می رود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.