بیش از ۴۶ هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا زاهدی نیاˈ روز چهارشنبه افزود: اشخاصی که شناسنامه آنها دارای پارگی، آب گرفتگی و یا مفقودی و بدون عکس باشد مجاز به دریافت شناسنامه جدید هستند.

وی گفت: برابر قانون هر ی از هموطنان می توانند در ۳۰ سالگی یکبار برای تغییر عکس شناسنامه خود اقدام کنند که برای این افراد نیز شناسنامه جدید مکانیزه صادر می شود.

مدیر کل ثبت احوال استان بر تاکید بر حفظ و نگهداری شناسنامه توسط عموم هموطنان، ادامه داد: برای صدور شناسنامه مکانیزه و همچنین المثنی برای بار اول مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و بار دوم ۲۰۰ هزار ریال دریافت می شود.

وی مدت زمان صدور شناسنامه جدید برای افراد ۲۰ روز است، گفت: شناسنامه های مکانیزه جدید دارای ویژگیهایی از جمله؛ واتر مارک آرم و نقشه جمهوری اسلامی ایران با عبارت ثبت احوال کشور و خلیج فارس برخوردار است، همچنین دارای حساسیت بالا به مواد شیمیایی و نخ امنیتی سه رنگ، طرح چاپ برجسته و ریز نوشته است.

وی ادامه داد: این شناسنامه ها دارای روکش امنیتی و هولوگرام مناسب است و عکس آن الصاقی نبوده و با روکش مطمئن حفاظتی است و صدور آن ماشینی و بطور یکنواخت در سطح کشور انجام می شود.

زاهدی نیا افزود: ضریب امنیتی شناسنامه های جدید بسیار بالا بوده و امکان جعل آن وجود ندارد زیرا مشخصات هویتی و عکس فرد نیز به صورت اسکن بوده و دارای روکش امنیتی است و به هیچ وجه امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: چنانچه افرادی بخواهند در شناسنامه خود تغییراتی مانند نام و نام خانوادگی و غیره انجام دهند حداکثر ظرف مدت یک ماه شناسنامه برای آنان صادر می شود.

زاهدی نیا با تاکید بر این موضوع که صدور شناسنامه جدید در حال حاضر به صورت فراخوان عمومی انجام نمی شود گفت: به مرور زمان این شناسنامه برای افراد نیز صادر می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همه شناسنامه های قدیمی موجود در دست مردم با شناسنامه های مکانیزه تا پایان برنامه پنجم توسعه تعویض می شود. ک/۱

۶۵۳

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.