بیش از ۵ هزار روحانی بر اعمال زائران نظارت دارند

مدیر جذب و ساماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری:

حجت الاسلام زمانی گفت: تا پایان عملیات عمره حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از روحانیون ۸۰۰ هزار زائران را در مسائل فقهی و اعتقادی عمره یاری می‌دهند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی زمانی مدیر جذب و ساماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بیش از سه هزار روحانی از ابتدای عمره امسال تاکنون به عنوان روحانی کاوران در سرزمین وحی حضور پیدا کردند، گفت: این تعداد سه هزار کاروان زائر را هدایت کردند، کاروانهایی که از ۱۲۰ تا ۱۸۰ نفر متغیر بوده است.

وی افزود: تا پایان عملیات عمره حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از روحانیون ۸۰۰ هزار زائران را در مسائل فقهی و اعتقادی عمره یاری می دهند.

حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: زائران با ۱۶۰۰ آیه نازل شده در مدینه منوره و بیش از ۵ هزار آیه نازل شده در مکه منوره آشنا می شوند و این برکات زیادی دارد.

وی با اشاره به این‌که بر کار روحانیون کاروان‌ها نظارت می شود، افزود: به تناسب هر ۱۲۰ روحانی یک رابط بعثه در مکه عملکرد روحانیون را ارزیابی می‌کند، این رابط بالای ۱۰ سفرعمره را تجربه کرده و به مسائل مختلف آشنا است.

مدیر جذب و ساماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: در زمان علیات ستاد عمره ۶۰ رابط بعثه مقام معظم رهبری بر بیش از ۵ هزار روحانی کاوران نظارت دارند و عملکرد آن‌ها را از زوایای مختلف ارزیابی میکنند.

حجت الاسلام زمانی با ذکر این‌که در صورت عملکرد خوب، روحانی تشویق می‍شود، اظهار کرد: همچنین اگر مردم به صورت کتبی از یک روحانی شکایت کنند و یا رابط در ارزیابی خود به این نتیجه برسد که یک روحانی به مناسک عمره تسلط ندارد، در این صورت یا با تذکر مسئله حل می شود و یا در هیات بررسی ارزیابی که یک قاضی رسمی عضویت دارد موضوع بررسی خواهد شد.

مدیر جذب و ساماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که بیش از ۶۵ درصد زائران سفر اول را تجربه می‌کند، عنوان کرد: روحانیون کاروان‌ها جلوه های مدینه و مکه را با خلاقیت خود بازگو کنند تا زائران با زیبایی ها این سرزمین بیشتر آشنا شوند.

وی با تقدیر از بعثه رهبری در اجرای برنامه مدینه شناسی مصور گفت: با توجه به این‌که برخی از زائران آشنایی با مدینه منوره و مکان های تاریخی ندارند، این اقدام ارزشمند آن‌ها را آشناتر خواهد کرد.

حجت الاسلام زمانی در پایان افزود: مدینه منوره از پایگاه های اصلی برای تعلیم و تربت زائران است و بهتر است زائران ۶ روز در مدینه باشند، هر چند مشکلاتی چون تخریب برخی هتل‌ها برای توسعه حرم نبوی حضور زائران در مدینه را به ۴ روز تقلیل داده است اما امیدوارم این مسئله به زودی حل شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.