بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هنرمند از امکانات بیمه بهره مند هستند

‘عبدالکریم سیاهکارزاده’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارفرهنگی ایرنا افزود: هرکدام از هنرمندانی که دارای شرایط بیمه شدن باشند و به مرکز توسعه هنرهای تجسمی معاصر مراجعه کنند، امکان معرفی برای بیمه شدن را دارند و هیچ محدودیتی بابت رشته هنری و درجه یک یا دو و سه بودن آنها وجود ندارد.

وی گفت: ولی متاسفانه ازمیان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هنرمندی که بیمه هستند، تعداد بسیاراندکی و یا تنها در شرایط خاصی بابت بیمه تکمیلی اقدام می کنند.در حالی که بیمه تکمیلی امکان تامین هزینه های درمانی بسیاری را برای آنها فراهم می کند.

سیاهکارزاده درباره وضعیت بیمه یکی از هنرمندان پیشکسوت تازه درگذشته گفت:از آنجا که خانواده این هنرمند نقاش نسبت به بیمه نبودن وی اظهار نگرانی کرده بودند،ما پیگیر وضعیت وی شدیم و متوجه شدیم که این هنرمند چند ماه حق بیمه خود را پرداخت نکرده بود.ضمن اینکه تلاش هایی برای پرداخت هزینه های درمانی وی صورت گرفت.

وی افزود:قانون بیمه هنرمندان تنها شامل زنان هنرمند با ۴۵ سال سن و آقایان ۵۰ سال سن می شود.بنابراین اگر بیش از این سن داشته باشند امکان بیمه شدن براساس قوانین تامین اجتماعی را نخواهند داشت.

به گفته این مقام مسوول،این شرط سنی هم به خاطراین است که دست کم باید ده سال سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شود.

سیاهکارزاده اضافه کرد:البته این هنرمندان می‌توانند به صندوق حمایت از هنرمندان تجسمی مراجعه کنند تا در‌ آنجا راه حلی برای آن ها به عنوان فعالان پیشکسوت عرصه تجسمی درنظر گرفته شود.

سرپرست موسعه توسعه هنرهای تجسمی معاصر گفت:بیمه هنرمندان امری بسیار مهم و جدی است که باید از سوی مسوولان پیگیری شود.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۸۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.