بیش از ۹ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در حال احداث است

ˈخیرالله خادمیˈ شامگاه جمعه در اندیمشک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت و بهره برداری این بزرگراهها حدود ۴ سال به طول می انجامد و اولویت در ساخت این طرح ها نقاط حادثه خیز و محورهای پرترافیک است.

وی اظهار داشت: در برنامه پیش بینی شده کریدرهای اصلی شامل غرب که از تبریز تا ایلام و از آنجا به خوزستان وصل می شود و کریدر شرق که از چابهار به زاهدان و سپس به سرخس منتهی می شود در اولویت خواهند بود.

خادمی تصریح کرد: کریدرهای شمال و جنوب شامل راههای آستارا به ساری ،گرگان ،بجنورد و مشهد و نیز مسیرهای جنوبی از شلمچه تا بندرعباس از دیگراولویت ها در بحث احداث بزرگراه هستند.

معاون شرکت ساخت و توسعه شبکه های حمل و نقل کشور با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه در این استان در حال اجرا یا در دست مطالعه است که برای احداث آنها هفت هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی افزود: بخشی از این اعتبار از منابع ملی و بخش دیگری از منابع ملی استانی و یا استانی تامین می شود و برای تکمیل این پروژه ها نیز حداقل چهار سال زمان نیاز است.

معاون شرکت ساخت و توسعه شبکه های حمل و نقل کشور برای شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین تقاطع سه طبقه غیرهمسطح کشور در محل تلاقی کمربندی اندیمشک به خوزستان سفر کرده بود.

۷۲۸۱/۵۳۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.