بیش از ۹۵ درصد اعمال جراحی در کشور انجام می گردد

۲ م دیماه ،

با توجه به پیشرفت های سال های اخیر در حوزه های مختلف جراحی، امروز بیش از ۹۵ درصد اعمال جراحی در کشور انجام می گردد.

حسین عمرو العلایی متخصص جراحی عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:بررسی ها نشان می دهند که در سال های اخیر علم پزشکی از بسیاری دیگر از علوم به خودکفایی و پیشرفت رسیده است.
 
وی با بیان این که از جمله پیشرفت های حوزه پزشکی در انجام اعمال جراحی بوده است، تصریح کرد: در قبل ای نه چندان دور بسیاری از اشخاصی که نیاز به اعمال جراحی داشتند، برای زنده ماندن یا برطرف کردن بیماری و مشکل خود، به ناچار باید به خارج از کشور می رفتند و در واقع در کشور امکانات برای بسیاری از اعمال جراحی نبود.
 
عمرو العلایی با اشاره به این که در حال حاضر اغلب جراحی پیشرفته نیز در کشور انجام می گردد، تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های سال های اخیر در حوزه های مختلف جراحی ، امروز بیش از ۹۵ درصد اعمال جراحی در کشور انجام می گردد.
 
وی یادآور شد: امروزه کمتر بیماری را می توان یافت که مجبور باشد که برای انجام اعمال جراحی و درمان بیماری خود به خارج از کشور  برود.
 
عمروالعلایی با بیان این که عوامل مختلفی در پیشرفت های حوزه پزشکی به ویژه حوزه جراحی ها دخیل بوده است، خاطر نشان کرد: در مجموع می توان دو عامل افزایش سطح دانش متخصصان و ساخت لوازم و تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز در حوزه پزشکی را در پیشرفت های مربوط به سال های اخیر در انجام اعمال جراحی تاثیر گذار دانست .
 
وی گفت: اعمال جراحی که در داخل انجام می گردد، با اثر بخشی و کارایی بالای همراه است و هزینه های آن در مقایسه با اعمال جراحی مشابه در اغلب کشور های دیگر کمتر است. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.