بیش ۱۲۳ هزار بیکار، آمار یک ماهه در منطقه پولی یورو

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، نرخ بیکاری در کشورهای عضو منطقه یورو در ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود رسید.

طبق گزارشی که مرکز آمار اروپا به تازگی منتشر کرده است، نرخ بیکاری در کشورهای عضو منطقه یورو به ۱۱ ممیز دو دهم درصد رسید که این رقم از آغاز بحران مالی در این منطقه بی سابقه عنوان شده است.

این رقم در مقایسه با ماه ژوئن هشت دهم درصد افزایش داشته است و به عبارت دیگر در سراسر منطقه یورو بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فاقد شغل هستند.

بر اساس این آمار تنها در یک ماه گذشته بیش از ۱۲۳ هزار نفر به خیل بیکاران اروپا پیوسته اند که این موضوع حاکی از بحرانی تر شدن وضعیت این منطقه پولی است.

نرخ بیکاری در میان جوانان زیر ۲۵ سال اروپایی به رقم بی سابقه ۲۲ ممیز چهار دهم درصد رسیده است که این رقم در میان جوانان اسپانیایی بالغ بر ۵۳ درصد است.

اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا در حالی است که نرخ بیکاری در منطقه یورو برای چهاردهمین ماه متوالی کاهش می یابد.

در طول یک سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بر بیکاران منطقه یورو افزوده شده است که اسپانیا و یونان را می توان بزرگترین قربانیان بحران اقتصادی در اروپا دانست.

اصرار مقامات منطقه یورو بر اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی و کاهش میزان حقوق و دستمزدها اصلی ترین علت افزایش نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو اعلام شده است.

در حال حاضر پس از مردم یونان، اسپانیا بیش از سایر کشورهای اروپایی با مشکلات پیچیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در منطقه اروپا بیم آن دارند که ادامه بحران اقتصادی در این کشور، مادرید را به آتنی دیگر تبدیل کند.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۲۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.