بیل کلینتون: بهترین استراتژی در مقابل ایران استراتژی ترکیب همه گزینه هاست/ هیچ سناریوی نظامی قابل قبولی وجود ندارد

رییس جمهور سابق امریکا اذعان کرد استراتژی دولت امریکا درباره ایران این است که به یک گزینه مانند تحریم بسنده نکند وهمه گزینه های فشار را با هم ترکیب نماید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رییس جمهور سابق امریکا اذعان کرد استراتژی دولت امریکا درباره ایران این است که به یک گزینه مانند تحریم بسنده نکند وهمه گزینه های فشار را با هم ترکیب نماید.

بنابر گزارش شبکه سی ان ان در روز ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)  بیل کلینتون که دربر نامه جی پی اس شرکت کرده بود، تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هزینه سنگینی خواهد داشت.

رئیس جمهور اسبق آمریکا، گفت: «باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سیاست درستی در قبال ایران در پیش گرفته که دربرگیرنده همه گزینه‌هاست. معتقدم که نحوه برخورد با ایران سخت‌ترین سؤال است و پاسخ آسانی برای آن نیست. همه سناریوهایی که شامل اقدام نظامی است بهای سنگینی دارد و شمار زیادی از مسئولان نظامی و اطلاعاتی برجسته اسرائیلی نیز بر این باورند که حمله (به ایران) توجیهی ندارد».

کلینتون همچنین درباره اختلاف های اسراییل و امریکا درباره ایران گفت: «من فکر می کنم آنچه که بصورت علنی گفته می شود با آنچه که بصورت خصوصی گفته می شود متفاوت است. اوباما می خواهد در انظار عمومی محدودیتی برای خودش ایجاد نکند که با توجه به شرایط کار درستی است. وقتی که شما حرفی را علنی بیان می کنید مردم انتظار دارند به حرف خودتان عمل کنید. شما باید در آن مورد اقدام کنید و احتمالا با عواقب ناخواسته آن هم روبرو شوید وگرنه مردم فکر می کنند شما ضعیف هستید».


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.