بیمارانی که تنها تا ظهر فرصت درمان دارند

فروردین ۱۴۰۳

گزارش میدانی باشگاه خبرنگاران از مراکز بهداشت؛

وجود مراکز بهداشت در کنار بیمارستان ها و درمانگاه ها فرصت مناسبی را برای خدمت رسانی سریع تر به مردم فراهم می کند؛ اما گویا در بعضی از شهرستان ها این مراکز بهداشت …

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، وجود مراکز بهداشت در کنار بیمارستان ها و درمانگاه ها فرصت مناسبی را برای خدمت رسانی سریعتر به مردم فراهم می کند؛ اما گویا در بعضی از شهرستان ها این مراکز بهداشت چندان نیاز مردم را در بحث بهداشت و سلامت رفع نمی کند.

مرکز بهداشتی و درمانی  شریف آباد یکی از مراکز بهداشتی است که به نقل از اهالی آن محله ساعت کاریش تا ساعت ۱۴ بوده و از آن به بعد تعطیل است؛ یعنی از آن ساعت به بعد یا کسی نباید مریض شود و یا در صورت بیماری باید به شهرستان فریمان مراجعه کند.

پزشک متخصص نداریم
یکی از اهالی ساکن در این محله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علاوه بر اینکه این مرکز بهداشت تا ساعت دو باز است؛ اما کمبود امکانات نیز دارد و پزشک متخصص نیز ندارد.

سالهاست به این وضع قانعیم

یکی دیگر از اهالی ادامه داد: چند سالی است که به این وضع قانع هستیم. بیمارستانی را روبروی شهرداری احداث کردند؛ اما پزشک ندارد.
در اینجا این سوال مطرح می گردد که اگر فردی بخواهد فشارخون یا تزریقی انجام دهد باید به کجا مراجعه کند؟ چون هم مرکز بهداشتی درمانی شریف آباد  و هم خانه بهداشت فرهاد گرد فقط تا ساعت چهارده بیماران را پذیرش می کنند و باز می باشند.

کمبود امکانات و تجهیزات در مراکز بهداشتی
 سلیمانی یکی دیگر از ساکنان این منطقه در این باره افزود: ما برای درمان به فریمان مراجعه می کنیم. بعد از ظهرها خانه بهداشت بسته است و باید مسئولان پیگیر مشکلات ما باشند.

شهروند دیگری نیز در ادامه صحبت های همسایه اش گفت: مرکز بهداشت را در سال ۱۳۷۲ ساختند و با تمامی امکانات و تجهیزات داروخانه ای و …؛ اما الان این طور نیست. در حال حاضر به آمبولانس بخواهیم زنگ بزنیم مسیر دو دقیقه ای را پانزده دقیقه ای طول می کشد تا بیاید؛ چون ما با مرکز فریمان تماس می گیریم و پس از اعلام مرکز، آمبولانس اعزام می گردد.

شاید بهترین و مناسب ترین راهکار این باشد که ساعت کاری این گونه از مراکز بهداشتی و درمانی را در شهرستان ها اضافه کنیم تا خدمات رسانی در طول ساعات شبانه روز به شهروندان انجام شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.