بیماران بیمه تکمیلی پذیرش نمی شوند

۰۷م آذر ،

بینا- نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به تاخیر بیمه های تکمیلی در پرداخت مطالبات بیمارستانهای خصوصی، اظهارداشت: پزشکان از پذیرش بیماران با بیمه تکمیلی اجتناب می کنند.
با توجه به اینکه پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط بیمه ها با تاخیر صورت می گیرد، خواه ناخواه پرداخت دستمزدها نیز با تاخیر ۳ تا ۶ ماه انجام می شود و همین مسئله پزشکان را از قبول بیماران با بیمه تکمیلی بر حذر می دارد.
به گزارش بینا، دکتر محمدرضا نوروزی به مهر اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش هزینه های بیمار به سبب خلف وعده و بدهی بسیار بیمه ها خصوصا بیمه های تکمیلی به بیمارستانهای خصوصی است. بنابراین، پزشکان از قبول بیماران با بیمه های تکمیلی اجتناب می کنند.
مدیرعامل صندوق رفاه و تعاون سازمان نظام پزشکی افزود: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط بیمه ها با تاخیر صورت می گیرد، خواه ناخواه پرداخت دستمزدها نیز با تاخیر ۳ تا ۶ ماه انجام می گردد و همین مسئله پزشکان را از قبول بیماران با بیمه تکمیلی بر حذر می دارد.
وی با اعلام اینکه پذیرش بیماران در بیمارستانهای خصوصی با تعرفه های بیمه های تکمیلی پایین تر از تعرفه های نظام پزشکی و دولتی است، گفت: تعرفه های بیمه های تکمیلی ۱۰ تا ۳۰ درصد کمتر از تعرفه های نظام پزشکی و وزارت بهداشت است. در نتیجه بیمار هم هزینه کمتری از جیب پرداخت می کند.
نوروزی ادامه داد: اما متاسفانه تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستانهای خصوصی سبب شده تا بیمارستانها به بیماران پیشنهاد بدهند به صورت آزاد و با تعرفه های نظام پزشکی و دولتی بستری شوند و هزینه های مازاد را نقدی پرداخت کنند. و پس از اینکه از بیمارستان ترخیص شدند با گرفتن فاکتور از بیمارستان، به بیمه تکمیلی مراجعه کنند و هزینه های خود را بگیرند.
وی تاکید کرد: البته این روند، مفهومش این است که بیمار از تخفیف بیمه تکمیلی برخوردار نمی شود و در نتیجه مردم متحمل پرداخت بخشی از افزایش هزینه ها می شوند.
نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه نقدینگی بیمارستانها بسیار پایین است، اظهارداشت: اگر بیمه ها بتوانند شرایطی فراهم کنند تا پرداخت مطالبات زودتر انجام شود، مسکل بیماران نیز حل می گردد.
نوروزی با انتقاد از نگاه اقتصادی بیمه های تکمیلی به حوزه سلامت، گفت: بیمه ها همواره پولشان را در بانکها نگه می دارند و در آخرین مرحله بدهی خودشان به بیمارستانها را پرداخت می کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.