“بیماران خاص” را به مراکز درمانی خاص انتقال دهید

فروردین ۱۴۰۳

ضرورت اعزام “بیماران خاص” به مراکز درمانی خاص توسط اورژانس ۱۱۵ قابل اهمیت است.

احمد قویدل رئیس انجمن هموفیلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: براساس دستور العمل های جاری و مقررات که برای اورژانس های سراسر کشور تعریف شده واحدهای اعزامی اورژانس موظف به انتقال بیمار به نزدیک ترین بیمارستان محل اتفاق که برای آن واحد تعریف کرده می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماران خاص از برای بیماران هموفیلی در صورت وقوع هر اتفاق ای نیازمند رسیدگی درمانی خاص می باشند عملا اجرای این دستور العمل ها در شرایطی که هوشیار یا همراه دارند می توانند وضعیت بیمار را اعلام نمایند سبب به وجود آمدن مشکلات جدی برای بیمار است.

قویدل تصریح کرد: به نظر می رسد که با تاکید وزیر بهداشت به اورژانس های کشور که درصورت وقوع اتفاق در آن واحد عوامل اورژانس موظفند که به احضار مصدوم و همراه مصدوم و با رویت کارت درمانی مصدوم که از مراکز خاص صادر گردیده بیمار را به مراکز درمانی خاص انتقال دهد.

وی افزود: بدیهی است که فهرست مراکز این درمانگاه های خاص می بایست در اختیار اورژانس کشور قرار گیرد در چارچوب این طرح متاسفانه در اتفاق ای دردناک پر از آنکه یک بیمار هموفیلی به سبب پاره شدن یکی از رگهای مغز به زمین سقوط کرده که همراهان وی از اورژانس درخواست کمک نموده اند.

بیمار هموفیلی علی رغم اطلاع رسانی ضرورت اعزام به بیمارستان امام خمینی که مرکز تخصص توسط اورژانس بر طبق مقررات به بیمارستان شریعتی انتقال یافت و پس از ۴ ساعت حضور بیمار در بیمارستان و در نهایت نیازمند به icu گردید حدود ۱نیمه شب خانواده بیمار وی را به بیمارستان عرفان که تخت خالی icu داشت انتقال داده اند و این فرد سی ساله پس از عمل جراحی فوت نمود.

قویدل در پایان افزود: با نگاهی گذرا به همین اتفاق تلخ ضرورت انتقال بیمار خاص به مراکز درمانی خاص نه تنها پیش از پیش لازم است بلکه برای حفظ سلامت این شهروندان در ضمره دستور العمل های اورژانس قرار گیرد./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.