بیماران هموفیلی مراقب باشند تا دچار خونریزی نشوند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یک فوق تخصص بیماری‌های خونی به کمبود ورود فاکتورهای انعقادی در کشور اشاره کرد و افزود: بروز بیماری هموفیلی به صورت ارثی است.

دکتر کمال اسحاق حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات بیماران هموفیلی، اظهارکرد: بروز بیماری هموفیلی به صورت ارثی است که در این صورت بدن توانایی خود را برای ایجاد لخته و انعقاد خون در موقع خونریزی به هنگام پاره شده رگ های خونی از دست خواهد داد. این دسته از بیماران مجبور به گرفتن فاکتورهای انعقادی به صورت مادام العمر می باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های خونی با اشاره به اینکه دریافت فاکتورهای انعقادی برای درمان بیماران هموفیلی به شکل وارداتی در کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این فاکتورها به سبب اینکه به صورت رایگان در اختیار بیماران هموفیلی قرار می‌گیرد، هزینه‌های بسیار بالایی را برای دولت به دنبال خواهد داشت، بنابراین به سبب محدودیت در بسیاری از موارد بیمار به هنگام خونریزی برای دریافت فاکتور به مراکز درمانی مراجعه می‌کند.

وی بیماران هموفیلی را به پیشگیری از ایجاد خونریزی پیشنهاد کرد و گفت: بیماران هموفیلی حتی با کوچکترین خراش دچار خونریزی‌های طولانی مدت می شوند که این امر سبب مرگ بیمار نخواهد شد اما در صورت عدم دریافت فاکتور انعقادی این بیماری پیشرفت کرده و علایم شدیدتری همچون خونریزی‌های درناک داخل مفصلی را به دنبال خواهد داشت.

اسحاق حسینی در پایان به تلاش مسئولین در خصوص ایجاد کانون‌های درمان بیماران هموفیلی اشاره و اظهارکرد: با توجه به اینکه بیماران هموفیلی باید در هنگام مواجه شدن با بیماری باید تحت نظر پزشکان مجرب همچون دندان پزشکان باشند، اما متاسفانه این کانون‌ها در بعضی از شهرها نظیر قم و اراک تاسیس نشده است و بیمار در زمان روبرو شدن با بیماری مجبور به مراجعه به تهران خواهد بود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.