بیمارستان صحرایی بسیج در کرمانشاه افتتاح شد

۰۷م آذر ،

بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، در ایام گرامیداشت هفته بسیج، بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نوری فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه و سردار عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افتتاح شد.

روح‌الله قائد امینی مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج گفت: برپایی ۵ بیمارستان صحرایی و ۱۸ بیمارستان ثابت، اعزام دو تیم تخصصی جراحی، ۱۱ برنامه اعزام تیم‌های پزشکی عمومی و تخصصی به نقاط محروم کشور و اعزام یک تیم تخصصی به یکی از کشورهای مسلمان از برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج است که برنامه نمادین و برجسته آن برپایی بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در ۱۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه است.

وی ضمن اشاره به همکاری مرکز بهداری غرب نیروی زمینی سپاه و سایر دستگاه‌های نظام سلامت استان در این امر خاطرنشان کرد: در این بیمارستان ۱۱۴ پزشک فوق تخصصی، تخصصی، عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی از اعضای بومی بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

امینی رشته‌های جراحی، زنان، پوست، داخلی، اطفال، چشم‌پزشکی، جراحی مغز و اعصاب، روان‌پزشکی و… را از جمله زمینه‌های خدمت‌رسانی عنوان کرد و افزود: خدمات تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان در دو نوبت صبح و عصر و خدمات عمومی و اورژانس در شیفت شب از تاریخ ۶ تا ۱۰ آذر ماه ارائه می‌شود.

بازرس ویژه بسیج جامعه پزشکی در امر بیمارستان‌های صحرایی و ثابت ادامه داد: این بیمارستان دارای سازه ترکیبی شامل سازه کانکسی، سازه اتوبوسی و سازه بادی است و پیش‌بینی می‌شود با برپایی این بیمارستان به ۲۰ هزار نفر خدمت ارائه شود.

وی اهداف برپایی این بیمارستان‌ها و اعزام تیم‌های پزشکی را این گونه برشمرد: اهتزاز پرچم بسیج به عنوان مبدع نهضت خدمت‌رسانی در نظام سلامت در مناطق محروم کشور، توسعه فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در بین اعضای قشر، ارائه خدمات مراقبت از سلامت با کیفیت و در شان نظام و همچنین توسعه عدالت و رفاه اجتماعی در مناطق محروم.

امینی در پایان تصریح کرد: به همت بسیجیان جامعه پزشکی کشور از ابتدای سال ۹۱ تا پایان شهریور ماه به بیش از ۵۲۱ هزار نفر در قالب ۱۵ بیمارستان صحرایی، ۱۱ بیمارستان ثابت و ۳۰ تیم جراحی تک تخصصی خدمات ویزیت فوق تخصصی و تخصصی و عمومی، داروخانه، پاراکلینیک، اعمال جراحی سرپایی و جراحی بزرگ و بستری ارائه شده است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.