بیمارستان مرند این بار هم افتتاح نشد

سلامت > عمومی– گروه شهرستان‌ها:
بیمارستان مرند با وجود اعلام تکمیل شدن، افتتاح نشد.

 گویا این بار تصمیم عجولانه دولت برای افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام و مهرماندگار در استان‌های مختلف به مذاق خود دولتی‌ها هم خوش نیامده و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی با آگاهی از اینکه این بیمارستان هنوز مشکلات جدی دارد، در سفر استانی رئیس‌جمهور آن‌را افتتاح نکردند.

هشت‌سال برای مشکلات جزئی

عملیات اجرایی بیمارستان جدید مرند بیش از هشت سال است آغاز شده اما تاکنون با وجود اعلام اتمام بیمارستان، به بهره‌برداری نرسیده است. این بار نیز پیش از سفر هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی مسئولان استانی ازجمله مدیرکل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرده بودند که بیمارستان مرند و ورزقان کارشان به پایان رسیده و یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که همزمان با سفر چهارم رئیس دولت به این استان به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با این سفر، بیش از ۳۷هزار واحد مسکن مهر، قطعه آخر آزادراه تبریز- زنجان، کنار گذر غربی تبریز، راه اصلی میانه- میاندوآب و بیمارستان‌ مرند و ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد. اروجعلی علیزاده در اواسط فروردین ماه گذشته بیان کرد: بیمارستان جدید مرند تا آخر فروردین ماه سال‌جاری به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه شهرستان مرند باید از نظر امکانات راه و بهداشت تجهیز شده و از تکنولوژی مدرن بهره‌مند شود، اظهار کرد: تاکنون برای احداث و راه‌اندازی ساختمان بیمارستان جدید مرند بیش از ۱۲میلیاردتومان از سوی دولت هزینه شده است. وی افزود: تمام نقشه‌های فنی ساختمان بیمارستان که توسط وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود، از سوی وزارت بهداشت و درمان ترسیم شده و براساس آن نظارت انجام می‌شود.

دلایل عدم‌افتتاح

پس از اینکه بیمارستان مرند افتتاح نشد مسئولان دلایلی را برای این امر بیان کردند. نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: این بیمارستان قرار بود همزمان با سفر هیأت دولت به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل تجهیز نشدن افتتاح نشد. محمد حسن‌نژاد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به‌دلیل مشکلات جزئی از تجهیز بیمارستان جدید شهرستان مرند خودداری می‌کند. وی با بیان اینکه این بیمارستان تکمیل شده است اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایراداتی به این ساختمان وارد می‌داند. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد محمدحسن طریقت منفرد، وزیر‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شخصا پیگیر این موضوع شده و با حضور در محل بیمارستان جدید مرند از عدم‌تجهیز این بیمارستان به‌شدت انتقاد کرده و اجازه افتتاح این بیمارستان را به‌دلیل نبود تجهیزات نداد.

۳۰۰مشکل فنی

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اواسط ماه قبل به ایرنا گفت: کارشناسان دفتر فنی این دانشگاه در بررسی‌های خود در پاییز سال گذشته از این بیمارستان حدود ۳۰۰ مشکل فنی شناسایی کردند. البته باب‌الله قاسمی اضافه کرد: در جلسه مشترک مهندسان پیمانکار پروژه، کارشناسان دفتر فنی و حوزه معاونت علوم پزشکی و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان مصوب شد این مشکلات در مدت ۴۵ روز احصا شود.

وعده جدید افتتاح

همانطور که گفته شد طی سال‌های اخیر چندین‌بار وعده افتتاح بیمارستان جدید مرند به مردم داده شده بود اما این اتفاق نیفتاده بود. به‌طور نمونه فرماندار مرند در آذرماه سال گذشته اعلام کرد که بیمارستان جدید این شهرستان که هشت سال از ساخت آن می‌گذرد تا ۴۵ روز دیگر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. براساس این گزارش بهنام رضوانی آن زمان گفت: تمام تجهیزات بیمارستان توسط وزارت بهداشت و درمان خریداری شده و آماده نصب و راه‌اندازی است، فقط در برخی موارد ساختمان و تجهیزات آن نواقصی دارد که به‌زودی برطرف شده و در عرض ۴۵ روز این مشکلات رفع می‌شود. با این حال این بیمارستان افتتاح نشده و دوباره مسئولان زمانی جدید را اعلام کرده‌اند که خیلی هم دور نیست.

بر این اساس بیمارستان مرند باید تا آخر همین ماه تجهیز شده و افتتاح شود. بهنام رضوانی، فرماندار شهرستان مرند در این خصوص عنوان کرد: در نشست روز یکشنبه شورای اداری شهرستان مرند که محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در آن حضور داشت، مقرر شد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مدت یادشده نسبت به تجهیز این بیمارستان اقدام کنند و بیمارستان تا اواخر این ماه به بهره‌برداری برسد. به ‌هر ترتیب بیمارستان مرند هنوز افتتاح نشده تا مردم این شهرستان همچنان از کمبود پزشک و تجهیزات تخصصی در مراکز درمانی مثل بیمارستان ۶۰ساله مرند و مرکز بهداشتی درمانی رازی رنج ببرند. با این حال همین که این بیمارستان به‌رغم موارد مشابه به‌صورت تکمیل نشده، افتتاح نشد جای قدردانی دارد. چه بسیار طرح‌های عمرانی که به‌دلیل همین بهره‌برداری قبل از تکمیل پروژه با مشکل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم برای تکمیل طرح روبه‌رو شده و مردم از دریافت خدمات کامل از این پروژه‌ها محروم شده‌اند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.