بیمارستان های خصوصی در حال ورشکستگی/درآمد بیمارستان‌ها با بها‌های این مراکز مطابقت ندارد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با بها‌های این مراکز تطابق ندارد، گفت: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف بها‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا
شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی،
آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی می باشند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات اخیر بیمارستان‌ها در تهیه تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز، تصریح نمود:‌ متأسفانه افزایش قیمت دلار سبب افزایش بی‌رویه قیمت این محصولات شده است.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث‌باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاطمات ارز در کشور اثر مقطعی را بر روی قیمت تجهیزات بیمارستانی گذاشته است، گفت: به‌طور حتم در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی می‌تواند کمک حال بیمارستان‌ها باشد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون حوزه سلامت کشور از یک بحران گذر می‌کند، افزود: در صورت گذر از مقطع کنونی می‌توانیم به آینده روشن این حوزه خوشبین باشیم.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان باید با اتخاذ تدابیری در جهت ثبات تعرفه‌های پزشکی قدم بردارد، یاد‌آور شد: به‌طور حتم دلایل افزایش خودسرانه تعدادی از بیمارستان‌ها قانع نماینده است، اما این وزارتخانه باید با مدیریت  مشکلات را برطرف کند.

منوچهری با انتقاد ازتعلق نگرفتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه بانک مرکزی، تعلل بسیاری برای اختصاص ارز دولتی برای واردات تجهیزات نموده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با بها‌های این مراکز تطابق ندارد، تصریح نمود: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف بها‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی می باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم تهیه و اختصاص اقلام و محصولات پزشکی به بیمارستان‌ها تأکید نمود و گفت: یکی دیگر از راه‌های حمایت وزارت بهداشت و درمان از بیمارستان‌ها افزایش تعرفه‌ها است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.