بیماری خاموش در کمین بینایی/ ۳۱۶ کودک در کرمان مبتلا به تنبلی چشم هستند

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به لزوم تشخیص به موقع بیماری تنبلی چشم گفت: طی سال گذشته ۳۱۶ کودک مبتلا به این بیماری در کرمان شناسایی و برای درمان آنها اقدام شد.

رضا عباسی  اظهار داشت: طی سال گذشته از تعداد ۱۴۲ هزار و ۳۶۸ کودک سه تا شش ساله واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از بیماری تنبلی چشم ۹۰ هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند.

وی گفت: از این تعداد هفت هزار و ۸۹۷ کودک مشکوک به بیماری تنبلی چشم بودند.

عباسی بیان داشت: پس انجام معاینات لازم مشخص شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از این کودکان به انواع اختلالات بینایی دچار بودند که  ۳۱۶ نفر آنها نیز به بیماری تنبلی چشم قطعی مبتلا بوند.

این مسئول بیان داشت: طی سال گذشته ۶۳ درصد از کودکان واجد شرایط در این طرح شرکت کردند و در نظر داریم که این میزان را در سال جاری افزایش دهیم.

وی ادامه داد: البته این امر در کنار سعی و تلاش مسئولین، همکاری مردم را نیز می طلبد که در این حوزه نیاز به فرهنگسازی است.

عباسی بیان داشت: خانواده ها باید بدانند که با انجام یک سری معاینات ساده اما ضروری می توانند از کم بینایی و یا نابینایی فرزندانشان در آینده جلوگیری کنند و در صورت اهمال در این امر ضربه ای جبران ناپذیر به سلامتی فزرند خود وارد می کنند.

وی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم هیچ گونه علامتی ندارد افزود: با توجه به اینکه تشخیص هنگام این بیماری منجر به نابینایی افراد می شود بنابراین والدین باید با انجام معاینه های لازم از بروز مشکلات جدی برای فرزندان خود جلوگیری کنند.

این مسئول زمان طلایی تشخیص بیماری را سه تا شش سالگی عنوان کرد و افزود: خانواده ها می توانند برای انجام تست های مذکور به مراکز و پایگاهها موقت بهزیستی مستقر در ادارات بهزیستی شهرستانها، مهدهای کودک، پیش دبستانیها، خانه ها و مراکز بهداشت و مراکز دائمی سنجش بینایی چشم کودکان مراجعه کنند.

عباسی تصریح کرد: این بیماری در صورت تشخیص به موقع و انجام کامل مراحل درمان به راحتی درمان می شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.