بیماری قند

سلامت > درمان– بیماری قند از آن دست بیماری‌هایی است که پیر و جوان نمی‌شناسد و درصورت وجود عوامل مؤثر در ابتلا به این بیماری شخص به عوارض آن گرفتار می‌شود.

با وجود این به گفته گیاه‌درمانگران میوه‌ها و گیاهان بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای پیشگیری یا درمان این بیماری مفید باشد.
برای نمونه در هویج یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که اثر کم‌کننده قند خون را داراست بنابراین این عقیده قدیمی که هویج برای مبتلایان به بیماری قند خوب نیست اشتباه است و بیماران دیابتی می‌توانند به مقدار کم از این گیاه استفاده کنند.
نان سویا برای مبتلایان به بیماری دیابتی بسیار مناسب است زیرا ارزش غذایی زیادی دارد و افزون بر این مواد نشاسته‌ای که تبدیل به قند می‌شود در آن کم است.

از آنجا که فندق مقدار کمی مواد نشاسته‌ای داشته و مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، ‌پتاسیم، فسفر، منیزیوم، سدیم و آهن دارد، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به بیماری قند است. آنهایی که به بیماری قند مبتلا هستند با استفاده از گیاه هفت‌بند می‌توانند قند خون خود را کنترل کنند. آب شلغم نیز قند خون را پایین می‌آورد اما سیب‌زمینی برای اشخاصی که مبتلا به قند هستند مضر است زیرا به‌علت داشتن نشاسته قند خون را بالا می‌برد و اینگونه اشخاص اگر بخواهند از فواید سیب‌زمینی استفاده کنند باید آن‌را تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف یا از مصرف آن خودداری کنند.

خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی‌برد. سنبل‌الطیب در معالجه مرض قند مؤثر است. ریشه ختمی قند خون را تنظیم می‌کند. دم‌کرده تخم کتان نیز معجزه‌گر است. دم‌کرده آن علاج بیماری‌های مجاری ادرار، زخم معده و ورم روده، یبوست، ورم مثانه، سنگ کلیه و ‌سرفه نیز هست.

پیاز نیز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پایین می‌آورد. بیماران مبتلا به مرض قند باید هر روز از آن استفاده کنند. شنبلیله به‌طور کلی شفادهنده بیماری‌های روحی و جسمی است وحتی اثرات مفیدی در اشخاص مبتلا به مرض قند و سل ریوی و استخوانی دارد. در زمان گذشته شنبلیله برای مداوای بیماری قند به‌کار می‌رفته است. دانه شنبلیله با این همه خواص مفید دارای بوی ناپسندی است، بنابراین برای استفاده باید آن‌را با مواد معطر مخلوط کرد که بوی بد آن را تا اندازه‌ای برطرف کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.