بیماری لوپوس، پوست و مفاصل را همزمان تهدید می‌کند

۰۷م آذر ،

سلامت > بیماری– سبب اصلی بیماری لوپوس ناشناخته است واین بیماری می‌تواند همزمان در پوست و مفاصل بدن بروز کند

به گزارش ایرنا، لوپوس یکی از بیماری‌هایی است که به سبب ناشناخته‌ای سیستم ایمنی بدن را علیه بدن فعال می‌کند. این بیماری ممکن است قسمت‌های مختلف بدن همچون پوست، مفاصل، قلب، ریه، خون، کلیه‌ها و مغز را مبتلا کند.

دکتر محسن سروش، فوق تخصص روماتولوژی افزود : این بیماری ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی، مشکلات روحی، روانی و عصبی در فرد بروز کند.

وی خاطرنشان کرد که این بیماری در زنان به خصوص در سنین باروری بیشتر است. این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها می‌توان آن را با دارو کنترل کرد.

دکتر سروش در مورد علایم این بیماری گفت: بیماری لوپوس همراه با درد و تورم در مفصل است و ممکن است در مفاصل تحتانی و فوقانی بدن فرد بروز کند. همچنین دربرخی مواقع نیز در اثراین بیماری ضایعات پوستی در فرد ایجاد می‌شود .قرمزی پوست صورت با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، قرمزی روی گونه‌ها و بینی، تغییر رنگ پوست، زخم دهانی، ریزش مو تیکه‌ای را می‌توان از دیگر علایم این بیماری نام برد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری لوپوس به صورت دوره‌ای عود می‌کند وبخش‌های حیاتی بدن مثل کلیه، قلب، ریه ومغز را درگیر می‌کند. زنانی که دچار بیماری لوپوس می باشند می‌توانند فرزندان سالمی به دنیا بیاورند و ابتلا به بیماری لوپوس در نوزادان این زنان بسیار نادر است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. زهره:

    سلام مادر من به این مریضی مبتلا هست . اما چون مادر افغانستان هستیم فکر نمیکنم که دوای جدید در اینجا پیدا شود لطفا کمک ام کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.