بیماری های التهابی روده، ۱۰ هزار ایرانی را به خود مبتلا کرده است

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزیر بهداشت از ابتلای ۱۰ هزار ایرانی به بیماری‌های التهابی روده خبر داد.

بیماری های التهابی روده 10 هزار ایرانی را به خود مبتلا کرده است

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر رضا ملک‌زاده در حاشیه دومین روز کنگره بین‌المللی «بیماری‌های التهابی روده و اختلالات ناشی از گلوتن» که در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: با بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در کشور و کاهش اسهال‌های عفونی، بیماری‌های التهابی روده در بین افراد جامعه شیوع یافته است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری شامل دو نوع کرون و کولیت است، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلای افراد به این بیماری، درمانی طولانی و درازمدت در پیش است.

بر اساس گزارش ایسنا، رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد مراجعان به مراکز درمانی کشور به این بیماری مبتلا هستند.

وی یکی از علل ابتلا به این بیماری را خوردن غذاهای چرب و دیرهضم دانست و عنوان کرد: غذاهای نیمه‌آماده و بسته‌بندی شده‌ای که در سوپر مارکت‌ها و فست‌فودها در انتظار مشتری هستند، یک دقیقه پیش از مصرف در فرهای مایکرو‌ویو، چرب و قابل خوردن می‌شوند.

ملک‌زاده این غذاها را خالی از ویتامین‌های لازم برای بدن دانست و گفت: این نوع خوارکی‌ها برای دستگاه گوارش مضر و زیان‌آورند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.