بیماری های گوارشی شایعترین بیماری های ایام عید/ خودسرانه درمان نکنید

۷فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت بیماری های گوارشی شایعترین بیماری های ایام عید است که اشخاص به هیچ وجه نباید خود به درمان بپردازند و باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.
دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص پیشنهاد های سلامتی در سفرهای ایام عید گفت: اشخاص سعی کنند که غذای مصرفی خود را برای سفر از منزل با خود ببرند و از خرید مواد غذایی از امکان ؟ و توزیع تا حدالمکان اجتناب کنند.

وی در خصوص آب آشامیدنی ادامه داد: باید اشخاص آب آشامیدنی خود را از منزل با خود همراه داشته باشند و در غیر این صورت از آب های معدنی استفاده کنند و به هیچ عنوان از مصرف آب هایی که هیچ علائمی ندارند پرهیز کنند.

گویا در خصوص شیوع بیماری های گوارشی در این ایام اخطار داد و افزود: اسهال و استفراغ ناشی از مسمومیت های غذایی یکی از شایعترین بیماری های این ایام است و باید اشخاص توجه داشته باشند که در صورت بروز این علائم از خود مصرف هر گونه دارو به صورت سر خود جلوگیری کنند چراکه مسکن است مصرف یک دارو شرایط فرد را بدتر کند و باید هرچه سریعتر با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار گیرند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.