بیماری ِمنیِر درمان ندارد/ سرگیجه و سنگینی گوش از عوارض بیماری

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : متخصص گوش، حلق و بینی گفت: منیر یک بیماری است که به سبب بالا رفتن فشار گوش داخلی رخ می‌دهد و سبب ایجاد سرگیجه شدید می‌شود که به آن سرگیجه واقعی نیز می‌گویند.

رضا چایچیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سرگیجه‌ای که همراه با وزوز گوش، صدای گوش و سنگینی گوش باشد مِنیِر نام دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: منیر بیماری است که به سبب بالا رفتن فشار گوش داخلی رخ می‌دهدکه البته سبب افزایش فشار گوش، ۱۰۰درصد مشخص نیست اما به هرحال به علل نامعلومی افزایش هر از گاهی فشار گوش داخلی به ایجاد سرگیجه شدید منجر می‌شود که به آن سرگیجه واقعی نیز می‌گویند.

چایچیان، این بیماری را دارای نقاط اوج و فرودی دانست و افزود: اوج حمله این بیماری  ۱ تا ۳ دقیقه است و طی این حمله فرد احساس می‌کند که همه اشیاء دور سرش می‌چرخند یا اینکه وقتی چشمش را می‌بندد احساس می‌کند که خودش دور اشیاء می‌چرخد.

متخصص گوش، حلق و بینی ، عدم تعادل، حالت تهوع و استفراغ را از علائم اوج این بیماری دانست و افزود: سرگیجه‌ای که بر اثر این بیماری به وجود می‌آید به گونه‌ای است که فرد را از انجام فعالیت باز می‌دارد.

وی تصریح کرد: در فواصل بین حملات می‌تواند حالت سنگینی گوش همراه با صدای گوش در فرد ایجاد شود.

متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: این حالتها ممکن است چندین ماه به فواصل ایجاد شوند و گاه ممکن است وقفه ای نیز به وجود آید و فرد احساس کند که کاملاً خوب شده  در صورتی که حمله ها دوباره باز می‌گردند.

چایچیان تشخیص این بیماری را به واسطه نوار گوش و تست تعادل دانست و گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد فقط می‌توان توسط دارو این بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: می‌توان برای سرگیجه حاصل از این بیماری دارو درمانی انجام داد.

متخصص گوش، حلق و بینی به اشخاصی که دچار بیماری منیر می باشند پیشنهاد کرد: از مصرف نمک بسیار اجتناب کنند ؛ همچنین از مصرف غذاهایی که مانده باشند یا از مواد نگهداری در آنها استفاده می‌شود پرهیز کنند.

چایچیان مصرف پنیر و کنسرو را تشدیدکننده این بیماری دانست و افزود: این اشخاص باید از تغییر وضعیت شدید بپرهیزند.

متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: به طور مثالً اگر نشسته می باشند نباید دراز بکشند و همچنین انجام ورزش و خم و راست شدن و فشار آوردن  برای این اشخاص زیان‌بار است.

وی افزود: استرس‌های روحی نیز می‌تواند در تشدید علائم این بیماری مؤثر باشد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. شیدا:

    دوستان عزیز ما یک گروه برای بیماران مبتلا به مینیر تشکیل دادیم مثمر ثمر بوده ۰۹۱۲۳۴۷۹۳۶۵

  2. منوچهر حاجی لو:

    من به علت جراحی منییر گوش راستم را ازدست دادم واتان هر چند گاهی گوش چپم یک حالت گرفتگی ایجاد شده و صدا ها را به صورت واضح نمی شنوم و توی سرم صدای ممتدی وجود دارد مانند وزش باد و از این می ترسم که گوش چپم مثل گوش راستم بشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.