بیمه‌های دولتی اقتصادی و کارآمد نیستند

بینا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه در پوشش دارو به‌ویژه داروهای خاص و گران قیمت٬ گفت: متأسفانه هیچکدام از بیمه‌ها اقتصادی و کارآمد نیستند٬ از طرف دیگر این سازمان به صورت گسترده به دولت وابستگی دارند٬ که این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
به گزارش بینا، حسینعلی شهریاری ٬ با اشاره به منتفی شدن پوشش بیمه‌ای ۲۰۲ قلم از دارو خاص٬ به خانه ملت گفت: به طور حتم این موضوع موجب ناامیدی و دلسردی بیماران صعب‌العلاج در کشور می‌شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مسئولان قبل از وعده دادن باید زیرساخت‌های آن موضوع را تهیه کند٬ افزود: هم‌اکنون هیچ یک از زیرساخت‌های پوشش بیمه‌ای داروهای خاص در کشور وجود ندارد.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه در پوشش دارو و بیماری به‌ویژه داروهای خاص و گران قیمت٬ یاد‌آور شد: متأسفانه هیچکدام از بیمه‌ها اقتصادی و کارآمد نیستند٬ از طرف دیگر این سازمان به صورت گسترده به دولت وابستگی دارند٬ که این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه توسعه و شکوفایی بیمه‌ها در گرو اصلاح منابع اعتباری این سازمان‌ها است٬ تصریح کرد: هم‌اکنون تمام عوامل دست به دست هم داده است که ما معنی واقعی بیمه را در کشور احساس نکنیم.
شهریاری با تأکید بر اینکه بعد از ۶ ماه هنوز اعتبارات قانونی حوزه سلامت از سوی دولت اختصاص داده نشده است٬ گفت: در صورتی که این اعتبارات اختصاص داده نشود٬ به‌طور حتم مشکل است که داروهای خاص تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به تأثیر مثبت تشکیل شورای عالی بیمه سلامت ایرانیان و تجمیع بیمه‌ها در ساماندهی بیمه‌های درمانی در کشور٬ افزود: به‌طور حتم این اقدام یک گام مثبت به جلو است٬ ولی تحقق آن به مدیریت منابع بستگی دارد٬ از این‌رو اگر بیمه‌ها تجمیع٬ و منابع دیده نشود٬ خیلی این شورا کارآمد نخواهد بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.