بیمه‌ شخص‌ثالث در تصادف مانند وثیقه است

۱۲ام بهمن ،

بینا- براساس قانون بیمه قاضی در صورت تائید اصالت بیمه نامه شخص ثالت می تواند آن را به عنوان وثیقه دریافت کرده و راننده نیز آزاد شود.
به گزارش بینا، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی به مهر گفت: بیمه نامه شخص ثالث در تصادفات منجر به فوت همانند وثیقه است و راننده به سبب این تصادفات بازداشت نمی شود. سرهنگ اصغر محبی اظهار داشت: براساس ماده پنج قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان ۶۰ روز پس از صدور قبض جریمه برای اعتراض یا پرداخت آن مهلت دارند و پس از این مهلت جریمه دو برابر می گردد. البته جرایم تسلیمی و ثبت شده توسط دوربین قطعی است و رانندگان می توانند تنها به جرایم دو برگی و الصاقی اعتراض کنند. وی در مورد اینکه آیا ۶۰ روز پس از صدور قبض می توان به جریمه ها اعتراض کرد، افزود: رانندگان می توانند برای اعتراض به جریمه های رانندگی دو برگی و الصاقی به واحدهای رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی که با حضور کارشناسان پلیس راهور و قاضی راه اندازی شده است، مراجعه و اعتراض خود را مطرح کنند.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور در خصوص تصادفات منجر به فوت و بازداشت رانندگان مقصر گفت: براساس قانون بیمه قاضی در صورت تائید اصالت بیمه نامه شخص ثالت می تواند آن را به عنوان وثیقه دریافت کرده و راننده نیز آزاد شود.
محبی با اشاره به انحلال بیمه شخص ثالث پارسیان گفت: براساس اعلام مدیران بیمه مرکزی تمام تعهدات این بیمه نامه تا زمان انتقال بیمه نامه به قوت خود باقی است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.