بیمه داروی بیماران MS

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- دبیر علمی نهمین کنگره‌ام اس ایران ازبیمه شدن داروی گلاتیرامراستات ازسوی بیمه خدمات درمانی خبرداد. بیماران‌ MS همچنان داروی تای سابری را در ماه با‌‌ همان قیمت ۳ تا ۴ میلیون تهیه می‌کنند که البته ارز آن گران نشده است و با‌‌ همان ارز سابق خریداری می‌کنند.
به گزارش تفسیری بینا، امیرضا عظیمی به ایلنا گفت: بیماران‌ MS همچنان داروی تای سابری را در ماه با‌‌ همان قیمت ۳ تا ۴ میلیون تهیه می‌کنند که البته ارز آن گران نشده است و با‌‌ همان ارز سابق خریداری می‌کنند.
وی با اشاره به داروی گلاتیرامراستات که بیماران‌ MS روزانه تزریق می‌شود، گفت: این دارو تا کنون بیمه نبوده است اما بیمه خدمات درمانی بیمه شدن آن را پذیرفته و آن را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است.
دبیر علمی نهمین کنگره‌ام اس ایران تصریح نمود: اما بیمه تامین اجتماعی هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی این دارو را تحت پوشش قرار خواهد داد.
عظیمی همچنین به داروی فینگلومید قرص اول خوراکی بیماران‌ MS اشاره نمود و افزود: این قرص در ایران از سوی یک شرکت تولید شده است و قرار بود که این دارو تست شود تا اگر خوب بود به بازار آید.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ۵، ۶ ماه است که منتظر مجوز وزارت بهداشت برای واردشدن این داروبه مرحله تست هستیم، افزود: با اینکه این دارو آماده است و با توجه به اینکه دو سه بار جلسه گذاشته‌ایم اما هنوز مجوز تست آن صادر نشده است.
عظیمی تصریح نمود: از آنجایی که قرار است این دارو ۱۰ سال در کشور تست شود چندین بار جلسه گذاشتیم و از شهرهای مختلف آمدند و همه چیز بررسی شد تا کار آغاز شود اما هنوز وزارتخانه مجوز کمیته اخلاق برای این کار نداده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.